Azokban az országokban ahol engedélyezett az ilyenfajta szellemi termék jogi védelme ott kell. Pl a FAT-ban éppen az a nagyszerű, hogy nem bonyolult, és csak most triviális. Anno nem volt az, és mint önálló szellemi termék túlnőtt, túlmutatott az akkor létező eljárásokon (gondolj csak a CP/M-re, ha mond ez neked valamit).
"Egy 5 éves óvodás megírja assemblyben a FAT kezelő rutinokat, miután egy hexaeditorban nézegetve rájött a FAT logikai felépítésére."
Akkor szerinted az AMD-nek sem kellett volna fizetni semmit az Intelnek sem, mivel csak fel kellett csiszolni a chippeket, rá kellett jönni hogy működik és legyártani. Gondolom az eszedbe sem jut ilyenkor, hogy az Intel mekkora összegeket fordít kutatásokra. Talán azzal is egyetértessz, hogy azok a mérnökök anno nem azért tanultak évekig hogy aztán ingyen adjanak minden munkaórát az Intelnek. Egy olyan labor felépítése sincs ingyen. Ez a fajta szellemi tulajdon nem azonos a zenei életre ráépült ügyvédek által fabrikált szellemi tulajdonnal.
Ha kitalálsz valamit nehéz munkával, ami sok embernek hoz pénzt, akkor te is szeretnéd megkapni a részedet. Ha minimális a hasznon, vagy nem ebből a feltalálósdiból élsz, akkor valószínűleg ingyen megosztod (és nem csak azért, mert nem tudod kisajátítani a találmányodat). Ha éveket ölsz bele valamibe, vagy egyszerűen csak okosabb vagy mint a környezeted és átlátsz dolgokat amikből valami születik, ami jobbá teszi a világot akkor ezt miért ne kéne a töbibeknek elismerni?
Ha megművelek egy kertet verejtékkel és munkával, miért mások arassák le a gyümölcsét? Mert be tudnak mászni a kerítésen?
A zenében ez más. Ott nagyon kevés az egyedi. Ha valaki összelop 10 riffet meg 20 effektet, kicsit mixel rajta attól még nem tett annyit hozzá, hogy azt én a sajátjának ismerjem el.
Ha leírsz 10 for ciklust, attól még az nem egy védendő szellemi termék. De ha leporpgamozol egy 3d engine-t, akkor szerintem megillet a jogi védelem. Ha te irsz egy oprendszert, úgyszintén. Feltéve, hogy nem összeloptad felét :D