• Marcell
    #27
    Kicsit off, de a 4-es metrora reagalva:
    Olvasd el ezt a két cikket, es akkor talan leesik a tantusz.
    Cikk1 ;
    Cikk2

    A lenyeg az, hogy a 4-es metrot meg mindig az eredeti, 30 eve elkeszitett tervekre/szamolasokra alapozva epitik, sokszor tulzo szamokkal.

    De ami a legfontosabb, hogy semmit nem fog tehermentesiteni a 4-es metro az utak forgalmabol! Kizarolag egy picit kenyelmesebb utazast biztosit, a jelenlegi 7-es, 173-mas buszon utazok szamara (amik mar majdnem vegig buszsavban haladnak). Ennyi penzert egy ennyire kis (gyakorlati) haszonnal biro tomegkozlekedesi eszkozt epiteni, teljesen baromsag.

    Azalaltal, hogy a varos belso reszerol indul majd a metro (Etele ter), a kulvarosi es elovarosi autosoknak nem jelent majd alternativat, hiszen ugyanugy el kell jutni (araszolni) az Etele terig (ami az M7-es, M1-es, Eger uton reggel meglehetosen lassu). Es ha mar 1 orat araszolt valaki a dugoban es beért a városba, nem fog kitérni az Etele tér irányába, hanem ha már úgyis annyit dugózott, elmegy az uticeljahoz.

    Sokkal ertelmesebb lenne Budaorsig kivinni a vegallomast. Akkor valoban begyujthetne az agglomeraciobol erkezo autosokat, es jelentosen csokkentene a bevezeto utak forgalmat. Raadasul a 10.000 ember által lakott Őrmezei Lakótelepről (pl. a volt Osztyapenko szobornál) és a 20.000 ember által lakott Gazdagréti Lakótelep (aljáról) is összegyűjthetné az utasokat (meg persze a budaorsi helybelieket is).