• Harly18
    #1
    2006 nyarán vált elérhetővé egy ingyenes, horror kaland játék, a Penumbra, ami hamar meghódította a játékosok szívét.
    A fejlesztőket épp ezért felkérte a Frictional Games, hogy folytassák a munkájukat és készítsék el a Penumbra: Overture programot, aminek az első epizódja március 30-án lesz elérhető. A mai napon egyelőre csak a demó változattal kell beérjük, amiben egy föld alatti létesítményben találjuk magukat, méghozzá egyedül. Nem tudjuk hova lett mindenki és nem tudjuk mik ezek a különös hangok a háttérben, ám nekivágunk a kalandoknak, hogy kiderítsük a történteket.

    A Penumbra egy fiatalember sötét történetéről szól, aki apját és saját énjét keresi a sötét rejtélyek között.
    Philip anyja halála után levelet kap halott apjától, aki még fia megszületése előtt távozott az élők sorából rengeteg megválaszolatlan kérdést hátrahagyva. Philip nyomozásba kezd, a szálak a fagyos Greenland-be vezetnek, így maga mögött hagyva az emberi civilizációt és énje egy részét nekivág a rejtélyekkel teli ismeretlennek. Ismét sajátszemszögből játszódó kalandjáték-akció keveréket kapunk, ami elsőre talán a Condemned-et juttathatja eszünkbe, de első benyomás alapján inkább a Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth mintáját követték a Frictional Games fejlesztői. Ez természetesen pozitív jellemzője a játéknak, csakúgy mint a remek fizika, vagy a sötét, de hatásos képi világ. A kezelés FPS mintára WASD+egér kombinációra épül, de mégis eltér az eddig megszokottaktól, méghozzá éppen a fizikai modell miatt.
    Például egy ajtó kinyitásához nem elég csak odakattintanunk, hanem az egérgombot nyomvatartva a megfelelő irányba mozdítva karunkat nyithatjuk azt ki. Persze ebben a tekintetben nem forradalmi a Penumbra, azonban jelen esetben remekül oldották meg a helyzetet a készítők. Egyrészt tökéletesen működik a rendszer, másrészt folyamatosan használnunk kell ezt a funkciót. Többek között mondjuk kalapácsunkkal sem egyetlen gombnyomásra törjük össze a fahordókat, esetleg az utat elzáró léceket, hanem az egeret megfelelő irányba vonszolva, lendületet véve kell csapkodnunk. A szituációk elsőre elég változatosnak tűntek, például a hóvihar elől a föld alá meneküléskor a csapóajtót záró kerék befagyott, így egy kődarab segítségével kellett leverni róla a jeget, majd eltekerni a kereket, végül pedig szemben állva felemelni a csapóajtót. Oldalról vagy éppen hátulról a válóságban sem lenne egyszerű felnyitni egy ilyen vasajtót, így a játékban sem mindegy, hogy honnan közelítünk.
    A klasszikus és újszerű kalandelemeken, kívül harcra is sor kerül majd, de talán érdemesebb elkerülni a konfliktusokat és meghúzódni egy árnyékos, sötét helyen. Mindig kéznél lesz jegyzetfüzetünk, melyben a feljegyzéseken kívül tennivalóink listája is helyet kapott. A 2000 februárjában kezdődő történet szálai egy földalatti rendszerbe vezetnek, de a sztori vége, vagy legalábbis a közepe még papíron sem létezik, a fejlesztők ugyanis a játékosok visszajelzései alapján készítik a további epizódokat. Ahogyan a címből is kiderül, a Penumbra: Overture Episode One csupán a nyitány, a kezdet, a sötét titkok feltárása még közel sem ér véget az állítólag nyolc óra játékidőt kínáló első epizóddal. Három nehézségi fok közül választhatunk, viszont ezek csak az akciórészekre vonatkoznak, így a kalandjáték kedvelők bátran kattintsanak a könnyű fokozatra, az FPS megszállottak pedig a nehézre. Az interaktív környezet és az izgalmas történet ezúttal megfelelő játékélményt biztosít, egy próbát mindenképpen megér.