messen#6
A hibakeresésnek több szintje van. Komoly cégnél akad egy/több tester, aki végignyálazza a programot. Első szint, biztos maradnak hibák, de nem kell rohanni.
A második szint, amikor a kint lévő programban a userek fedeznek fel hibát. Az okot megtalálni megintcsak hibaanalízissel és kódnyálazással kezdik, de itt sem kell még túlzottan rohanni.
A harmadik szint, amikor feltörték a programot és mindenki habzó szájjal esik a gyártónak (a fejlesztő szót direkt nem használom). No akkor már ég a ház alapon a "csak foltozzuk be" elv alapján a jelzett hibát megszüntetik, de figyelmetlenségből ziher, hogy másik kerül bele. Ciklus indul.
Szóval összetett dolog ez kéremszépen. A legjobb az első két szinten megfogni a dolgot, vagy hibátlan kódot írni... ami meg utópia ;)
És aki azzal mer példálózni, hogy máshol nincsenek hibás termékek, az gondoljon vadi új, mégis felrobbanó mikrosütő esetére!