kvp#168
"Hívatalos Linux támogatás van a PS3-hoz. Feltelepítesz, bebútolsz, használod, Msn-ezel, netezel, gimpezel, letöltessz, meg amit akarsz!;)"
Sajnos a ps3 egyik nagy lehetoseget oltek meg azza, hogy nincs rendes 3d tamogatas linux alatt. Igaz, hogy igy nem mennek az amator fejlesztok jatekai licenszfizetes nelkul, de sajnos a 3d-s linux desktop sem. Igy egy vesa szintu grafikus egyseg az ami elerheto, tehat iszonyatosan lassuva valaik a rendszer. A csokkentett tudassal egy atlagos pII-es gep es egy gf4mx-es kartya teljesitmenyet hozza. A szegyenletesen keves memoriarol ne is beszeljunk, ugyanis 256 mega ram mar a pII-esbe is szegyen volt ha linux-os grafikus felulet futott rajta. Ma egy bongeszo kepes ennyit megenni, es akkor meg nem beszeltunk az operacios rendszerrol vagy az ablakozorendszer igenyeirol.
A ps3 es az xbox360 teljesitmenybeli osszehasonlitasakor ne felejtsuk el, hogy egyik sem gyorsabb a masiknal, a magok telesitmenye is osszemerheto. Kb. 2 spe felel meg egy ppc magnak, tehat xbox360: 3 mag, ps3: 1+(6/2)=4 mag. Felteve hogy a fejesztok veszik a fardsagot es megtanulnak optimalizalni. Az xbox360-on erre nincs szukseg, olyan mint egy regi tobbprocis win2k-s szerver. Az xbox360 nagyon rossz minosegu anyagokbol van, viszont jo az architekturaja, ha a ps3 szinvonalan gyartanak akkor jobb minosegu lenne nalla csak dragabb is. A microsoft nem alkotott nagyot, viszont egy jol programozhato rendszert keszitett. A ps3 pedig egy szep rendszer, amire sajnos onkinzas fejleszteni. Tobbek kozott ezert is nepszerubb a windows a linux-nal, egyszeruen konnyebb hasznalni mind az atlagos felhasznaloknak mind az atlagos programozoknak.