Shion#59
Ford Scorpio 3.0 V6 Cosworth, imádom Igaz, nem oly fürge a nagy tömege és automata váltója miatt, mint a te STI-d, de így is hasít ;)
Világéletemben dinamikusan vezettem és vezetek és sosem okoztam balesetet, de nem is keveredtem. Ugyanikus a dinamikusság nem egyenlő az ész nélküli rohanással. Autószimulátorokat nagyon szeretem, minél élethűbb, nehezebb, annál jobban. Amikor például 300 LE-s raliautót próbálsz az úton tartani padlógáznál, hát ahhoz nehezen hasonlítható bármi is ... :D Arcade-ot nem kedvelem, túl könnyű.
A szimulátorok arra jók, hogy megszokd a gyors reflexet és bizonyos szituációkra már van némi "gyakorlatod", hogy mit is kéne csinálni. Ez ugyan nem egyenértékű a valódi gyakorlattal, de némi gyakorlással már át lehet ültetni a valóságba is. Fiatalkoromban nagyon sok idióta szituációba belementem hevességem miatt, de a fentieknek is köszönhetően mindet orvosolni tudtam. Ma már nem vagyok ilyen ön- és közveszélyes, pedig tempóm nem csökkent. Én azt vallom, hogy a vészhelyzetek kivédéséhez 2 dolog kell: defensive vezetés (lásd előre a szituációkat, hogy megelőzhesd) és gyakorlás (parkolóban, zárt versenypályákon). Az autószimulátorok pedig kikapcsolódáshoz és elméleti gyakorláshoz nagyon jók. Nálam ez a szisztéma bevállt :D
Ezért is sajnálom, hogy idehaza horror áron (legalábbis a magyar bérekhez képest) van csak lehetőség zárt, versenypályákon való gyakorláshoz. Pedig ezt mindenkinek meleg szívvel tudom ajánlani, nagyon élvezetes és hasznos. Sok ismerősöm ózkodik ez ellen, de sok unszolás hatására mégis eljönnek és utána nem győznek áradozni egy-egy végigizzadt nap után, hogy milyen jó, hogy mégis eljöttek gyakorolni