Enemy Engaged: Comanche Vs Hokum
  • L Viper #975
    Na akkor röviden pár dolog, amiket tapasztaltam:

    Egész jó irányban halad a fejlesztés.
    A közösség tényleg jól átgyúrta, kibővítette és szinte megunhatatlanná tette. A változatosságával eddig sem volt gond. Grafikában persze nem kell pl. a DCS sorozathoz hasonlítani. Avionikában sem veszi fel a versenyt egy Falcon BMS4-el, de nem is ez a célja. Egy amolyan jó "csapatós" szim. ez!
    Mivel a graf. motor elég régi (de a modokkal szép azért.), FPS problémákkal sem kell küzdeni. Egy gyengébb PC-n is igen szépen muzsikál. A dinamikus hadjáratok, az időjárás és a szép fényviszonyok, nomeg a rengeteg hadszíntér kárpótolja ezen hiányosságait.

    Most pedig pár hiba, amikbe belefutottam. Szerencsére volt amit sikerült is korrigálni:

    A már lentebb említett szürkés erdőszéli fasorok a Lebanon, Taiwan, stb. (az eredeti EECH-EEAH) hadszíntereken.
    Volt olyan map, ahol a fákért felelős .dds fájl vagy fájlok hiányoztak a hadszíntér mappájából. Ezért volt a teljesen, vagy félig szürke fasor. (Képek lentebb.)

    Átírták az erdőszélek kódját is, ami jó is meg rossz is. Élethűbb az átmenet az erdőszél és az erdős rész közt a besűrített fák miatt, viszont többször belebotlottam, hogy fák nőnek ki az út közepén, a harci járművek csoportjai meg lazán benne vannak!
    Vissza lehet állítani a régebbi erdőszéleket is, két fájl törlésével. A \Razorworks\cohokum\3ddata\objects\fast_tree -ben van a FOREST_TREE.EEO és a FOREST_TREE_OBJECT.EES. Ezeket eltüntetve, visszaállnak a régi erdőszélek, és nem lesz fa az utakon:
    Képek: javítás előtt és javítás után.

    A Georgia hadszíntéren már lecserélték a "régi fajta" erdőket. Bár nem olyan sűrű a "fásítás". Azt a fenyőt amit integráltak, viszont alapból cseréltem egy másik mapból, egy szebb modellre. (Pl az Alaska map-é sokkal szebb. A 4db GREY_TERRAIN*** fájl kell.)

    Egy apróság, de ha már észleltem leírom:
    Nem generál Free Flight-ban küldetést a Cuba - Cuban Crisis-ben az Apache-ra! A többi Cuba hadjáratban nincs gond.

    Aztán ez az árnyék bug, már szinte a kezdetek óta megvan. Bár az ember alacsonyan repül helivel, de amikor mozizgatok, zavaró. Az árnyék a gépek fölé kerül és befeketíti a modellt, vagy a hangárban lévő gépnek az árnyéka "felköltözik" a tetőre. Jó lenne már, ha ezt is kijavítanák:
    Képek a hibáról.

    Az új Hind skinek mindegyikére igaz, hogy az oldalajtó valamiért sokkal világosabb tónusú, mint kéne. Ennek a megoldásába nem bonyolódtam bele, a kabinból úgysem látszik, de nagyon feltűnő kintről:
    Képek itt.

    Az 1.14-es füstök szerintem irreálisan óriásiak. Egy kilőtt tank olyan füstöt ereget, mint egy égő olajkút, az óriási lángokról nem is beszélve.
    Erre kijött egy tweak:
    Itt lehet letölteni

    Egész jó lett. Az első verziót kipróbáltam, arról tudok nyilatkozni. Abban a rakéták füstcsíkjai kicsit szakaszosak, a lángok és a füstök mérete korrekt, tehát mindenképp jobb, mint az 1.14. (Természetesen a tweak feltelepített 1.14-es füst után megy!)
    Én egyébként maradtam az alap füstnél, nem rossz az sem.

    Végül pár kép kedvcsinálónak:
    EECH 1.15 képgaléria.