DirectX10 támogatással rendelkező videókártyák...
-
Abu85 #155 Ez nem marketing, ez tény. Az OpenGL teljesítményben nincs különbség az Ati és az nV között. Nem tudom miből következtettél erre. A mai játékok olyan kódokkal rendelkeznek, hogy ha az nV és az AMD nem optimalizálná a drivereket akkor őszintén szólva a Far Cry kb. 15FPS-sel menne a jelenlegi csúcskártyákon is. Az nV és az AMD azért jutott el idáig, mert a fejlesztés komoly mértékben a driverre specializálódik. Bár a Vista driverekben még komoly lemaradásban vannak. Az nV sajna még a WDDM-et sem kezeli hatékonyan, de remélhetőleg ez még változik. Tipikusan az a baj az új MS rendszerben, hogy megváltozott driver modell kifejezetten a D3D10 API igényeit szolgálja, így a gyártóknak elengedhetetlen a modell ismerete.
Az nv logó sajnos nem sokat ér, mivel a legtöbb játékban pusztán reklám jellegű. Pénz központú a világ, de a legtöbb fejlesztőnek nem érdeke az egyik rendszert előnyben részesíteni. Persze a Lost Planet-ban komoly értelme van hiszen az xBox360 port, gyakorlatilag egy csomó dolgot ki kellett belőle venni illetve át kellett írni. A PC-s verzióban nincsenek tesszalációs rutinok, ami némileg szebbé teszi a xBox360 verziót. Persze a programozható tesszalátor majd D3D11 követelmény lesz. A Lost Planet-nek (szándékosan vagy véletlen) nem szabványos a WDDM kezelése sem, ezért nem megy jól D3D10-ben Ati-n. Ha véletlen akkor a Capcom idővel biztos javít rajta. Ha szándékos akkor a Microsoftnak idelye lenne meghívni a Capcom és nv vezetőségét egy kis felymosásra, mert ezzel a lépéssel nem az Ati-t, hanem az MS D3D10 API-ját és a WDDM felületét járatták le. Az MS az új API-val mindent megtett a szabványosság maximális kihasználásáért. Nem hiszem, hogy csak úgy nézni fogja, hogy az nV (csak azért, hogy mentse a menthetőt) lerombolja azt. Nem vagyok olyan helyzetben, hogy elítélhessem egy piacvezető cég politikáját. Szvsz az nV le akarta járatni az Ati D3D10-es karijait, csak olyan utat választott amivel, kivívhatja a Microsoft haragját. Márpedig azt mindenki tudja, hogy velük aztán nem érdemes rossz viszonyt ápolni. Persze az is előfordulhat, hogy szimplán elrontottak valami a CAPCOM-os srácok, csak ennek kicsi a valószínűsége, hiszen kívülröl ismerik az R600-at ami felépítésben rendkívül közel áll a xBox360 Xenos-hoz.
Nem tudom, hogy az AMD miért konkurenciája az MS-nek. Igazából partner kapcsolatban vannak, hiszen együt népszerűsítik a D3D10-es API-t. Az utóbbi időben közel kerültek egymáshoz, hiszen az AMD megírja azokat a D3D10-es sample-eket amiket az nV nem volt hajlandó elkészíteni. Az MS-nek az az érdeke, hogy minél többen használják a D3D10-es API-t. Ezért komolyan kampányol mellette. Nemrég készült el Emil Persson Global Illumination demója, ami olyan eljárásokat használ a megvilágítási modell leképzésére amire eddig nem volt lehetőség a Geometry Shader hiánya miatt. A demóból már némileg látható, hogy miért nem készített GS sample-t az nV, hiszen a 8800Ultra 3FPS-re képes szemben a HD2900XT 55FPS-ével. Nyilván ezek a lépések rossz hatással vannak a piac alakulására. A GS-t a játékokban nem fogják többre használni practicle effektek létrehozásánál. Ezek tipikusan kis vertex tömbökből állnak, így nem probléma a G80 futószalagjainak a cache méret problémái. Az nV biztos dolgozik a problémán, speciel a G84 érezhetően jobban kezeli a vertex feladatokat.