A WoW sikere (többek között) abban rejlik, hogy fantasy-klisékre építkezik, elkerülve ezzel a túlzott rétegződést.
Amúgy az Everquest azért letett pár dolgot az asztalra, szóval azért nem kéne lehúzni a picsába. Azt persze te sem veted fel, hogy az Everquest csúcsidejében még nem volt annyira "átlagpolgári" az internet. Az előfizetések és a számítógépek száma rohadtul megnőtt, az emberek sokkal nyitottabbak lettek az online irányba, és nem utolsósorban sokkal több lehetőségük, sokkal több információjuk van.
Amúgy a WoW többek között azért is birtokolhatja az MMORPG-felhasználók 53%-át (nagyjából 16 millió user van jelenleg world-wide - persze nem számolva a tört szervereken játszó tíz/százezreket, de azok nem is érdekelnek senkit), mert kategóriájában nincsen vetélytársa.
Ez meg fog változni. Vagy ma, vagy holnap, esetleg fél év múlva, esetleg egy év múlva.