• waterman
    #12
    a "gigabájt-fosászat" két dolog miatt van:
    - mindennel kompatibilisnak kell maradnia egy adott programnak. most ez rosz példa, de ha akarsz írni egy javascriptes html oldalt, akkor külön optimalizálod activeXre internet explorerre, dobsz bele DOM-fa kezelést firefox miatt és akkor még netscape, meg opera lehet nem is megy.
    - gányolás van. a mostani programozók nem olyanok mint 20 éve. ha akkor sikerült a számítás igényt egy nagyságrenddel lejjebb vinni optimalizációval, akkor addig nem adták ki a kezük közül a programot míg az nem a legjobb volt. ma meg "elbírja azt a számítógép" filozófia van. de ha csinálnak teljesen alapjaitól egy teleszkópot, kap egy speciális hardvert és arra kap speciális programokat, akkor azt biztosan jól megcsinálják. pl: ha jól emlékszem a PS2-es konzolban 4mega állt a grafika rendelkezésére és helyenként szebb képe volt, mint némelyik directX 8as játéknak. ott is az optimalizáció játszott be. de említhetnénk a utorrent programot is a maga 170kb-jával. az is optimalizált valami. vagy ott van a kkrieger 100 kb-os directX 9es játékocska, amit ha elindítasz csak ámulsz, hogy hogy fér az 100kb-ba. optimalizáció és directX 9 függés. mivel directX8as hardverrel meg sem mozdul, így nem kellett mindennel kompatibilisnek lennie.

    http://kk.kema.at/files/kkrieger-beta.zip