• lazsi
    #10
    Azért meg lehet érteni gabet is csak az ő fejével kell gondolkozni. Ő ugye programozó. A programozók ugye általában lusták. Na ő meg főleg! Mondjuk megértem. Nekem se lenne kedvem ugyanazt a kódot kétféleképpen leprogramozni, egyszer x360/pc-re egyszer meg ps3ra. Meg ugye ahoz se lenne kedvem, hogy megtanuljam a cell új programozási nyelvét meg technikáit. Mert ugye x360 cpu meg pc cpu között azért nincs akkora különbség, viszont cellbe ezek a vektoregységek... Na szal szerinte ezért bukás a konzol, mert a fejlesztők kérése az volt ps3mal kapcsolatban, hogy a hardware minél könyebben programozható és logikusan felépített legyen, ehelyett kaptak egy ilyen 1coreos 2 threades 7vektoregységes tákolmányt, ahol a vektoregységek folyton adathiánnyla küzdenek, mert csak a főmagon át érik el a memóriát, stb. Tehát magyarán ahoz hogy egy kódot megírjanak és jól fusson kb 3x annyi idő kell ps3on mint pc/box. Sony jó cuccokat gyárt egyébként, csak mindíg erőlteti a saját faszságait aminek nincs értelme pl ATRAC, minidisc, cell. Igen ideje lenne már az x86ot nyugdíjjazni és valami újjat bevezetni. A vektoregységek ugye jó ötlet, csak a proci által jelenelg számolt cuccoknak közük nincs a vektorokhoz a fizikán kívül, emiatt nem 1 általános mag kéne és 7 vektoregység, hanem mondjuk fele-fele. Mert így szegény programozó nem tud mit kezdeni a vektoregységekkel. Arról nem is beszélve, h a vektoregységek meg úgy vanank megtervezve, hogy egy adatfolyamot dolgozzanak fel, ezért az általuk elérhető memória minimális. Namármost egy rengeteg elágazással rendelkező interaktív játékba nem nagyon lehet előre tudni h a következő percben milyen adatra lesz szüksége a vektoregységnek, ha pedíg az nem kapja a streamet akkor elkezdi bekérni a főmagon át az adatokat, az meg számolná a saját feladatait mint ai, interfrace, és közbe 4-5 vektoregység adatait is küldözgetnie kell. Ennek a vége az, hogy a főmag belassul, a vektoregységek meg nem kapnak adatot... Na szal ez így nagyon elbaszott...