• kvp
    #13
    "20 év alatt nem terjed-e el valami 3D agybavetített illúzió? 20 év kiba sok idő! 20 évvel ezelött még nem létezett a mai 3D megjelenítés számítógépen, ma egy jól megírt számítógépprogram, a valóság illúziórját képes kelteni. (más kérdés, hogy fejlődött a kritikai érzékünk is, és ezért nem olyan könnyű becsapni az agyunkat."

    Mind a 3d-s megjelenites, mind a 3d-s szoftver letezett 20 eve is. Erdekes volt latni, hogy az elso vilaghaboruban a katonak 3d-s fotokat keszitettek a fronton. Ilyen fenykepezogepet, de mar mikrofilmes valtozatban meg en is lattam. Valamilyert elefelejtekeztek rola. Az egyik kedvencem a jetson csalad nevu rajzfilmben a holokamera amit a tv-sek hasznalnak. Ez a 60-as evek technologiaja volt es letezett. Csak valamiert ma nem hasznaljuk. (kiveve katonai celokra, de ott van 3d-s szemuvegre vetitett kijelzo is) Az elso 3d-s katonai szimulator a battlezone atirt valtozata volt (1980).

    "Battlezone was the the first video game to feature truly interactive 3-D environment. It had 2-color vector display. The United States Armed Forces were so impressed by the game that they commissioned Atari to build specially modified and upgraded versions for use in tank training."

    Az elso vetitett kijelzoket mar regota lehet kapni, ezek egy resze kepes a ket kepet keverni, tehat kilatunk a kijelzon at/mellet. A legujabb ilyen fejlesztes videos ipod-hoz keszult. (most mutattak be)

    Szemely szerint en ugyanazt a hordozhato gepet szeretnem latni mar 20 eve. Egy egyszeru mobil egyseg (akkoriban meg csak a derekon fert volna el) szembe vetitett kijelzovel (szemuvegbe epitett vetito) ami kepes az emberi szem es kezmozdulatokat ertelmezni (egy feedback szenzor kell a csuklora). Ilyet ma mar lehet kereskedelmi alkatreszekbol is kesziteni. (csak meg tul draga)

    Online kapcsolat szempontjabol ott a csak online rendszer (a japan imode) es a full offline kepes rendszer (a sony ericsson p sorozat). Mindkettonek van ertelme es mindkettonek mas az elonye es a hatranya.