• halgatyó
    #199
    Ja, azt kifelejtettem az előző hozzászólásból, hogy a " Energiahatékonysági kézikönyv ház- és lakástulajdonosok részére" könyvecske-ábrára kell kattintani, ott vannak az adatok.

    Mivel az interneten sokféle adat elérhető, ezért soha sem árt ellenőrizni ezeket, legalább körülbelül. (A hagyományos sajtóról most nem is beszélek, annak irányultsága és pontatlansága ismert.)

    Ha az adatok kb. összhangba hozhatók a saját tapasztalataimmal, akkor tekintem az adatokat kb. elfogadhatónak.

    Nézzük mindjárt az első táblázatot: a háztartások energiafelhasználása 1997.-ben 309 PJ (PetaJoule, azaz 10^15 Joule)
    (A ^ jel a hatványozást kívánja jelölni, 10^15 így olvasandó: tíz-a-tizenötödiken)

    Egyszerűen kiszámolható, hogy 309 PJ energia megfelel 7,2 millió tonna olajnak, ha az olaj fűtőértékét 10ezer kcal/kg-nak vesszük.
    Ha Magyarországon 4,3 millió háztartással számolunk, akkor ez 1670 kg olaj-egyenérték. Ha 1 m3 lakossági gáz fűtőértékét 7000 kcal/m3 -nek vesszük (30 MJ/m3), akkor ez megfelel 2330 m3 gáznak egy háztartásra, 1 évben.

    Ezt én egy icipicit kevésnek érzem, bár nagyságrendileg stimmel. A saját becslésem ennél kb. 30-50%-kal több.

    Mennyit autózunk? Erre is van adat a honlapon (külön Magyarországra, és külön a világ-adat, a körgrafikonokon.)
    Először egy saját becslés. Magyarországon majdnem 3 millió személyautó van. Tegyük fel, hogy ezek évente 8ezer km-t futnak, a fogyasztásuk pedig 7liter/100km. Ekkor 1 autóra 560 liter üzemanyag jut per év, a 3 millió autóra tehát 1,7 millió tonna.
    Ez a fenti 7,2 millió tonnának a negyede.
    Ha Magyarország teljes energiafogyasztásához (tudomásom szerint 30millió tonna olaj) viszonyítjuk a személyes autózásra (a szállítás nincs itt) elhasznált 1,7 millió tonnát, akkor MEGÁLLAPÍTHATÓ:

    Az autózás visszaszorítása nem jelent megoldást a globális felmelegedés problémájára.