• halgatyó
    #180
    Amit itt leírsz, az olyan mint a gyógyszer. Kis mennyiségben orvosság, de eltúlzott adagban méreg! Meg helytelenül alkalmazva is méreg.

    Sajnos napjainkban jellemező, hogy helyetelenül (eszetelenül) és eltúlzott mértékben alkalmazzák. Az önkurmányzatok szinte ugyanezzel a dumával szorítják kifelé az autósokat Budapest egyre nagyobb területeiről. Pont azokat sújtva a legjobban, akik nem két (rövid) utcányit járnak az autóval!

    Például egyik kedvenc homokzsákom, a fizetőparkolás. Aki a lófaszadik kergületben lakik, és a munkahelye a lakásától 300 méterre, ugyanabban a kergületben van, az járhat autóval (akárhányszor, hazaugorhat autóval ebédelni meg uzsonnázni is) és parkolhat a munkahelye előtt is, meg a lakása előtt is.

    Aki meg 20 km-ról jár és 4szer kéne átszállnia a tömegközlöködési eszközökön, és 3 óra lenne oda +3 óra haza, az nem tud kifizetni egy napra 6ezer forint parkolási díjat.

    Most már behajtási díjat is fognak szedni meg még tovább taposnak minket, aztán meg jajgatnak hogy mindenki menekül ebből a sz**r városból, aki csak teheti!

    Azt írod, hogy az autósok 40-50%-a. Gondolom, ez saját becslésed. Valamit azonban nagyon célszerű átgondolni: az össz forgalmi terhelés egy adott területen nem önmagában a mozgó autók számával arányos, hanem a mozgó autók számának és a megteendő távolságnak a szorzatával.

    Ha egy adott városban a lakások és a munkahelyek átlagos távolsága 20 kilométer, és van X db autó, abból adódik egy forgalmi terhelés minden úton. Ha az önkormányzat és a törvényhozás (egy normális önkormányzat és emberbarát törvényhozás) eléri hogy a távolság 10 km-re csökkenjen, akkor az egy időben az úton levő autók száma felére fog csökkenni az előzőhöz képest.

    Abban igazat adok neked, hogy elő kellene segíteni a biciklivel való közlekedést, de könyörgök ne így!! Ahogyan most csinálják, az egy rakás trágya. A többi közlekedő rovására. Közben meg beépítenek minden kis zsebkendőnyi telket ezekkel a rohadék emeletes kalitkákkal, elnevezik lakóparknak (vagy el se nevezik) tovább növelve a zsúfoltságot.
    Meg lehet nézni például (csak egyetlen példa a sokból!) a Hungária és a Béke út (13.kergület asszem) kereszteződése közelében olyan szorosan épülnek ezek a szarok, hogy egymást beárnyékolják, az utcák meg olyan keskenyek, hogy parkolni nem lehet. ÁLLÍTOM, hogy 20 év múlva úgy fognak menekülni az emberek az ilyen szarfos házakból, mint most a panelekből.

    Családi házas övezetek meg nem épülnek. Vagy olyan beépítési tervek sincsenek, ahol mindenkinek lenne hely: autósnak, gyalogosnak, biciklisnek, sőt a közműveknek is. Ahol nem az utakat kellene felbontani minden közműprobléma esetén. Ahol nem az ingatlanbefektetŰ szemétállat extraprofitja határozná meg hogy 10ezer embert kell összezsúfolni egy négyzetkm-re, naközös kolhozházakba.