• dez
    #46
    Hát, nem mondanám, hogy annyira értenék a modern 3D programozáshoz, de egy-két poligont még ki tudnék tenni, ogl nélkül is. ;)
    Hogy jön ide a dx8 vs. dx9? Mellesleg ott is voltak fontos különbségek (hosszú shader kódok, trükkök nélküli HDR, multiple render targets, pixel-adat olvasás a vertex-shaderben, dinamikus ugrás, HLSL, stb.). Oké, nem mindegyik hoz látványos különbséget, de adott esetben nagyban megkönnyíti bizonyos dolgok megvalósítását.
    Dx9 és dx10 között is jópár ilyen különbség van. Pl. a geomerty shadert mivel váltod ki dx9 alatt?
    Órajelet emelni nem értelmesebb lenne, hanem kényelmesebb, mivel nem egyszerű döntés kérdése, hanem technológiai akadály. Az IPC-t már értelmesebb növelni, viszont nem lehet egy bizonyos mértéken felül. Így elkerülhetetlen a több-magosítás + aszimmetrikus architektúrák bevezetése (x normál cpu mag + y speciális mag). Ez van, ezt kell szeretni.
    Egyébként a Cellel lehet jó kis sw-es renderereket csinálni: link1, link2, meg ha esetleg láttad a The Getaway PS3 demót, hát állítólag annak se sok köze volt a GPU-hoz.