A 4-es metró múltja, jelene, jövője
-
#1033
Több tövény vagy jogszabály is van ami a BKV finanszírozhatóságról szól. Sajnos ezeket nem tudom fejből idézni, de ezek közül az egyik okozza azt, hogy a kormány nem akarja utalni a zsét idén.
A felelősségrevonás meg itthon? Ugyan már. Ez sajnos nem Izland, ahol a miniszterlnököt is seggberúgtág és bíróság előtt kell felelnie azért, hogy hova zuhanhatott az ország.
A BKV hitelt úgy képzeld el, hogy picai hitelt vettek fel üzemeltetésre. Mintha te benzire vennél fel hitelt. Mintha nem lenne pénzed, de felveszel 8 éves futamidőre hitelt és ha eladod az autót, akkor az új tulaj örökölné. Persze ilyen hitel nincs, de a BKV lényegében ilyen ma. Csak idén az üzemeltetésre felvett hitelek miatt majdnem annyi pénz kell visszafizetni, mint a BKV teljes költségvetésének fele! 2004 táján a tulajdonos főváros NULLA forintot tett bele a BKV működési költségébe.
Ezt még én sem néztem meg.
http://www.youtube.com/watch?v=UcnseWIBKa0
A hitelekről itt van szó.
http://www.youtube.com/watch?v=GThK84Oa7CI&feature=related
Nézd a diagramot.
http://vastagbor.blog.hu/2012/01/10/500_milliard