A 4-es metró múltja, jelene, jövője
  • B0B0
    #1
    Maximálisan kérek minenkit, hogy teljes mértékben politika-mentes beszélgetés legyen itt!!!!!!


    Szerintem ez egy olyan téma, ami maximálisan megosztja a közvéleményt. Nézzük csak miért is!
    A 4-es metró múltja talán nem mindenki előtt ismert. A jelenleg "aktív" nyomvonalhoz nagyon hasonló terven már 1972-ben készen állt, tehát abban az évben, amikor a 2-es metrót teljes szakaszában átadták. Eltelt 30 év, és semmi előrelépés nem történt az ügyben (természetesen azt figyelmen kívül hagyva, hogy megépült Budapest leghosszabb metróvonala, amire óriási szükség volt). Még 4 év és lám, sokak örömére úgy tűnik, valóban elkezdődött valami.
    A 4-es metró jelene tehát már most jóval többet ad bizakodásra, mint a 30 éves múlt. Persze ez sem felhőtlen. Sokan ma is megkérdőjelezik a 4-es metró nyomvonalát (sőt megépítésének szükségességét is). Először is vegyük ezt a nyomvonal dolgot! Ha végignézzük, a 2-es metró az abszolult győztes a forgalom szempontjából. A Pillangó utcai megálló kivételével az összes állomása rendkívül nagyforgalmú közlekedési gócpontokban van, úgy is fogalmazhatnánk, a 2-es metró nyomvonala igazi "nagyágyú". A 3-as metró állomásai között van egypár kisebb forgalmú, ám hosszúsága, és Pest észak-dél irányú összekötése van olyan fontos és fajsúlyos mint a 2-es vonalé. Ezek után nem meglepő, hogy a 4-es metró nyomvonala egyfajta átvezetés a városon keresztül, vitathatatlanul az egyik legforgalmasabbon, hiszen a 7-es 73-as buszjárat-család a világ (és ez nem túlzás) legforgalmasabbja. Persze azon lehet vitatkozni, hogy a Móricz körtér környéki megállók jó helyen vannak-e.
    A másik téma, ugye az építésből fakadó kellemetlenségek (aminek én is vastagon a tanúja vagyok). Kettévágták Budapest legforgalmasabb villamosgerincét (a Gellért-téren alapesetben nem kevesebb mint 5 villamos vonala fut!). Példaképp álljon itt egy fotó a 60-as évekből, a Balaha Lujza térről:

    [Forrás: hampage.hu]

    Látható. hogy a villamosok ugyanúgy közlekedtek tovább.

    A 4-es metró jövője még ködbe vész. A legsarkalatosabb pont ugye az átadás időpontja, ami ugye 1997- óta folyamamtosan csúszik (jelenleg 2009-nél tartunk).

    Kinek mi a véleménye az "új" 4-es metróról?