• dez
    #69
    Jókat írsz, de 1-2 helyen pontosítanék.

    "Altivec vektoregyseg minden fomaghoz jar, az xbox360-ban 3 x 64 bitesek, a ps3-ban 1 x 128."

    Találgatások szerint lehet, hogy az 2x128, de legalábbis az egész regiszter-készlet meg van duplázva, az smt érdekében.

    "tehat a sebessegcsokkenes csak max. ketszeres."

    Bizonyos esetekben így van JIT-es emukkal, de a QEMU honlapján eltérő procicsaládok esetén 5-10x-es lassulás szerepel. (Ugyanolyan proci esetén 1-2x között, a virtualizáció miatt.) Ne felejtsük el, hogy az x86 és a PPC ellenkező endianess-ű, így át kell cserélgetni a bájt-sorrendet is. (Egyes Power procik tudják mind a két módot.)

    Szóval azért nem ennyire lassú az a PPE. :)

    "tehat 3d gyorsitasnak kellne lennie."

    Hát nagyon reméljük...

    "A jit fordito es a hardware interface mehetnek egy-egy segedprocesszorra, a vegrehajtas maradhatna a foprocin"

    Ez egy nagyon jó ötlet (bár kézenfekvő)! Szerintem meg is fogják csinálni.

    "de az is lehet, hogy 1 gyorsabb mag, es 6 lassabb mag lenne a virtualis pc-ben."

    Hát, ezt nem annyira hiszem, mert az SPE-k nem a main ramból futtatják a kódot, hanem saját kis lokális ramból (ami viszont szupergyors), a main ramot csak DMA-val érik el, így nehézkes lenne normál magkét szerepeltetni őket. Bár végülis kis programrészeket tudnak futtatni valamennyire "átlátszóan" is, de ehhez külön programozói támogatás/odafigyelés kell.