"Altivec vektoregyseg minden fomaghoz jar, az xbox360-ban 3 x 64 bitesek, a ps3-ban 1 x 128."
Találgatások szerint lehet, hogy az 2x128, de legalábbis az egész regiszter-készlet meg van duplázva, az smt érdekében.
"tehat a sebessegcsokkenes csak max. ketszeres."
Bizonyos esetekben így van JIT-es emukkal, de a QEMU honlapján eltérő procicsaládok esetén 5-10x-es lassulás szerepel. (Ugyanolyan proci esetén 1-2x között, a virtualizáció miatt.) Ne felejtsük el, hogy az x86 és a PPC ellenkező endianess-ű, így át kell cserélgetni a bájt-sorrendet is. (Egyes Power procik tudják mind a két módot.)
Szóval azért nem ennyire lassú az a PPE. :)
"tehat 3d gyorsitasnak kellne lennie."
Hát nagyon reméljük...
"A jit fordito es a hardware interface mehetnek egy-egy segedprocesszorra, a vegrehajtas maradhatna a foprocin"
Ez egy nagyon jó ötlet (bár kézenfekvő)! Szerintem meg is fogják csinálni.
"de az is lehet, hogy 1 gyorsabb mag, es 6 lassabb mag lenne a virtualis pc-ben."
Hát, ezt nem annyira hiszem, mert az SPE-k nem a main ramból futtatják a kódot, hanem saját kis lokális ramból (ami viszont szupergyors), a main ramot csak DMA-val érik el, így nehézkes lenne normál magkét szerepeltetni őket. Bár végülis kis programrészeket tudnak futtatni valamennyire "átlátszóan" is, de ehhez külön programozói támogatás/odafigyelés kell.