• kvp
    #65
    "Linuxhoz csak egy procit engedélyeztek, sőt 256Mb ami használható ram, a videókimenet meg fb, tehát nincs hardveres gyorsítás, nincs hdmi kimenet csak kompozit. Ezek azért eléggé bekorlátozzák sajnos a linux használhatóságát."

    Ezzel csak az a baj, hogy a videon ket fomag es 6 segedprocesszor latszik. (2 nagy pingvin, 6 kis pingvin) A redhat-nek eddig is volt cell-es kernel tamogatasa. Ha mar fut a rendszer, akkor semmiben nem ter el egy ibm cell blade-tol. A ket fo mag az nem valodi, az smt-s power mag latszik kettonek. A linux kihasznalja, viszont a segedprocesszorokat nem. A ps3-ban csak 1 db fomag van. (az xbox360-ban pedig 3) Altivec vektoregyseg minden fomaghoz jar, az xbox360-ban 3 x 64 bitesek, a ps3-ban 1 x 128.

    A qemu nem interpreteres, hanem nativ emulator, azaz jit-et hasznal, tehat a sebessegcsokkenes csak max. ketszeres. A cell kozponti magja ennyit tud. A videomegjelenites gyorsitasahoz pedig erdemes lenne xwindows nelkul parancssorbol futtatni az emulatort, igy a guest os meghajtoi kozvetlenul elerhetnek a videokartyat. (ha van winxp driver az nvidia kartyahoz, a tobbit mar a windows elintezi) A qemu tamogatja a full screen excusive modot, ilyenkor nem lehet a linuxban konzolt valtani.

    A fennttartott mag az egyik segedprocesszor, ami gyakorlatilag a hangkartyat es egy par segedfunkciot emulal, tovabba annak kellene biztositania a platform vedelmet kezelo drm rendszert is. Fenntartott memoria nincs, a konzolban tenyleg csak 256 Mb rendszermemoria van. (nem egyseges memoriamodellt hasznal mint a c64 vagy az xbox360)

    Az egyetlen kerdes a videokartya tamogatas. Framebuffer tamogatas van, de mivel a linux csak pc-s bios eseten tud driver nelkul ilyen modba kapcsolni, ezert valamilyen driver-t a linuxhoz is adtak (valoszinuleg ugyanazt ami eddig az apple gepeiben hajtotta az nvidia kartyakat), tehat 3d gyorsitasnak kellne lennie.

    Ha valodi sebesseget szeretne ezzel az emulatorral valaki elerni, akkor erdemes lenne az emulacios funkciokat szettordelni. A jit fordito es a hardware interface mehetnek egy-egy segedprocesszorra, a vegrehajtas maradhatna a foprocin, de az is lehet, hogy 1 gyorsabb mag, es 6 lassabb mag lenne a virtualis pc-ben. (windows miatt ezt 8 procis alaplapkent lehetne megjeleniteni, ahol a fomag 2 procit ad) A jatekok nem lesznek gyorsabbak tole, de a tobbi windows-os program igen.

    "Ha olyan szuper gyors miért boot-ol rajta a Linux 1:50 idő alatt be?
    Nekem Vista RC1 bent van 20 sec alatt."

    A linux szekvencialisan boot-ol, mint a winnt 4-es. A winxp egyszerre indit el minden meghajtot amik igy egymas mellett gyorsabban toltodnek be. Ez nem hardware teljesitmenybeli hanem algoritmuselmeleti problema.