• Marchus
    #37
    jah, de ez egy oda vissza ható folyamat... A marketinget nem lehet úgy átalakítani, hogy egy termék jó és rossz tulajdonságait mutassad be, mert NEM fogják megvenni.

    De ugyanez van mindenki életében. Nincs olyan ember (legalábbis kevés), aki nem élt volna a manipulációval... Egy csajnak akit fel akarsz szedni csak nem mondod, hogy a WC-ben mosol hajat :D [ne mutogassatok rám, én tényleg nem szoktam! ez a példa csak úgy jött :) ]. De ugyanez van akkor, amikor rá akarsz venni valakit, hogy jöjjön el moziba veled. Ha pl az egyén nem szereti a felriatos filmet, akkor nem fogod neki mondani (tisztelet a kivételnek) hogy feliratos lesz a film.

    Végülis mi döntünk, hogy megvegyünk e valamit vagy se, vagy hogy elmenjünk e a moziba vagy se. De ha nincs elegendő információnk, vagy sántít, akkor hiába miénk a döntés, amikor azt rossz információk alapján hoztuk meg.
    Az életben mindenki úgy akarja kihozni a dolgokat, hogy neki jó legyen, és ezáltal a manipulálás eszközét is (tudatosan vagy tudatlan) felhasználja.

    Nem egy erkölcsös munka a marketing, ugyanúgy mint a politika se, de erre is szükség van, mint az ember életében is szükség van a kis füllentésekre (hízelgés, stb...), hogy ne egy lúzer legyen.

    Persze, szép lenne, ha mindenki fair-play lenne. :)