• dez
    #74
    "133 MB/s? Nem a pci 1.0-át kéne nézni, az egy kicsit régi..."

    Uhh, szakértelem a köbön. A legújabb spec. (ami kb. 1.1) szerint is a mai pc-kben lévő PCI busz 133MB/s-es. Ez nem olyan dolog, ami csak úgy össze-vissza változik.

    Nvidiánál már a 7800-asokból is csak a leggyengébb 7800GS-es van AGP-ben (kb. egy gyártótól), a 7900-asokról nem is beszélve. ATI-nál is hasonló a helyzet, a felső kategória újabb kártyái mind PCI-E-s.

    Információbefogadóképességed konvergál a nullához. Én nem a (jelenlegi) játékok közbeni fps-ről beszéltem. Másrészt, mint már írtam, eleve nem építettek a mai játékok a CPU-GPU közötti sávszélre, tekintettel az AGP-s konfigokra. Még új pályarészeket se nagyon töltenek be játék közben, mert az is lassú. (Lásd amit írtam az elérési módok külünbségeiről.) De ennek hamarosan vége. A GPU fogja számolni a fizikát, stb.

    Mellesleg valahol láttam olyan tesztet, hogy egy csúcskártyát x16 és x4 PCI-E módban járattak (nem tudom, utóbbit hogy csinálták, mindegy), és 10%-kal lassabb kisebb fps-t kaptak x4-ben. Namost a x4 felel meg az AGP8x-nak (GPU-s olvasási) sávszélben... Érdekes, nem?

    Továbbá, olyan tesztek is voltak, hogy jobb-e a 2x 16x-os SLI/CrossFire konfig a 2x 8x-osnál. Eredmény: akár 10%-os különbség (persze csak csúcskártyákkal). Ja, most jut eszembe, az SLI is totál értelmetlen hülyeség, ugyi?

    Ez meg az év butasága, hogy azért rossz a HD, mert jobban lehet látni a hibákat. Basszus, akkor te bizonyára moziba sem jársz...! Mert ott még nagyobb a felbontás, még jobb a kép...