• kvp
    #52
    "Ennyi erővel cachet is minek raknak a prociba, mert amiatt igazán nagy a selejt arány. Lehet külső, alaplapra forrasztott cachet használni, mint 486-osnál, csak lehet nem volna elég gyors."

    A tobb chip egy tok megoldas erre jonak tunne. Szvsz a samsung csinalt ilyet eloszor memoriakkal. A chipek egymas fole kerulnek, es a labaik egy resze nem a tokon kivulre kerul, hanem belul ossze van forrasztva. Igy egy komplett gep epitheto egy cpu, egy spu, egy i/o es egy memoria chipbol.

    Az ibm nemreg talalta ki, hogy hogyan lehet labak nelkul, sziliciumtuskekkel 3d-ben illeszteni a lapokat. Igy az egyik szelet lehet a cpu, alatta az spu, legalul pedig a memoria. Osszekapcsolashoz pedig annyi tut hasznalnak amennyit akarnak, tehat lehet akar tobb ezer bites memoriabusz is.

    "Az AGP4X is tökéletesen elegendő kommunikációt biztosított a CPU és GPU között"
    Ez az allitas addig igaz, amig a jatek elejen a cpu mindent betolt a kartyaba, majd csak a rajzold ki x-et y-helyre parancsokat kuldozgeti. Az xbox360 nagy mertekben gyorsabb lett attol, hogy a cpu egyenesen a gpu cache-ebe tudja irni a futas kozben generalt geometriat. (ez persze csak akkor jo ha van ilyen feladat, tehat pl. a fizikai szimulacio deformalja a modelleket)

    A stream processzorok nagyon gyorsak ha egyszeru feladatot kell rovid ido alatt sokszor vegrehajtani. (grafika, fizika es huzalozott mi) A cpu-k pedig akkor jok, ha logikai szabalyrendszert kell kovetni. (uzleti vagy jatek logika, szakerto mi) A ketto kombinalasabol nagyon jo rendszereket lehet kihozni. Az uj core 2 sorozatban 4 alu van egy core-ban, azaz egy ketmagos rendszerben 8 fuggetlen alu van. (magonkent 2 szallal) Ez azt jelenti, hogy ha az uj nvidia procit nem grafikara hanem x86 emulaciora hasznalnank, akkor kb. egy 1.3-as core2-es teljesitmenyet hozna. (lassabb szalankenti teljesitmennyel, de tobb szallal mint pl. a sun niagara processzora, vagy a kozos os az elso hyperthread-es gep a xerox alto)