• Kindred Blades
    #118
    Valahogy sehogy sem esik le, hogy a Szeszélyes évszakok és Gálvölgyi hogy jön ide. Mintha egy mai magyar film eladhatóságát az indidai művészfilmek érzelmi világára apelláltan vetnénk fel.
    No mindegy, persze laikus vagyok a témában, lévén közgazdász vagyok.
    Csak azt akartam mondani, hogy míg a kabaréműsorok mindig is találtak nézőtáborra, addig a mai magyar film- és sorozatgyártás -imo- haldoklik Kabos óta. Természetesen a szappanopera más téma, azt mindig, mindenhol el lehetett adni a kedves közönségnek.
    A Jóbarátok esetében érdemes lenne megfigyelni a DVD eladási és természetesen letöltési rátát, akinek ilyenformán megvan (meglepően sok ilyen embert ismerek), az nyilván nem fogja a TV2, RTL, stb műsorán megnézni.
    Hogy a magyar rém rendes család miért lett bukás? Egyrészt, mert ugyanazokat a sorokat akarta eldani, amit az eredeti. Ez egyfelől rendben van, de mégis... Ed O'Neill egy újszerű, korszakalkotó karaktert vezette be, mint abszolút vesztes az összes többi főhőshöz viszonyítva. Amikor hazamész munkából, létszámleépítés után, s az után, hogy realizáltad, a fizetésed 52%át adó formájában a Ferkó villájába invesztálod, a feleséged síelni szeretne menni, de nem telik rá a lakáskölcsön miatt, szal hazaérsz, bekapcsolod a tv-t, és hirtelen rájössz, mennyivel jobb dolgod van annál a szánalmas (és emiatt mérhetetlenül szimpatikus, ha bevallod, ha nem) embernél, aki női cipőr árul az átlagamerikainak (aki hisz a Miami-filmek nőideáljának, egyszer sétáljon végig New York utcáin).
    Mi, a magyar nép más miatt szenvedünk, mást böjölünk immár egy évezrede. Mások a bajaink, a problémáink, a kétségeink. És hiába van sok hasonlóság (mint a fentebb említettek egy része), nem tudunk annyira azonosulni. Nem tudunk annyira önfeledten szórakozni. Főleg, ha a szánkba rágják, hogy ezt kell tennünk. Habár a sznobok az eredeti műsor humoros iróniáját se voltak képesek átérezni (lehet köpködni, van esernyőm).