budapesti hidak, köztük a méltán híres és emblematikus Duna-hidak, közúti hidak, vasúti hidak, stb...

  • B0B0
    #11
    A híd tehát elkezdhetett épülni, az utat "lesöpörték előtte". A pályázatot Czekelius és Kherndl mérnökök tervei nyerték el. De miért is épült itt akkor egy lánc-függőhíd, amikor már bőven kiforrott technika volt akkoriban a kábelhíd. Mert a magyar ipar még nem volt képes a megfelelő technikai hátteret nyújtani a kivitelezéshez. A lánchíd elképzelés miatt kicsit lassabban haladt minden. A Szabadság-híd (Gerber-tartós acélrács-híd) már 1896-ban megnyitott, amíg az Erzsébet hidat csak jövő évben kezdték el építeni. De nem is olyan nagy baj ez mai szemmel - ismerjük a mondást: jó munkához idő kell. De micsoda munka lett ez! Remekmű. Kezdetben a híd sárga fénbyében tündökölt, mivel réz-ötvözetből készült. Gyönyörű cirádáival és díszeivel méltón pihent le a híres előd, a Lánchíd mellé. 290 méteres átnyúlása a világ legnagyobb valódi függőhídjává tette (az ennél nagyobb hidak már mind-mind merevítést kaptak az útpályába).