Morden23#8
"Sajnos ez már olyan biznisz, amin néhány emberke igen jól keres."
Mert ez a lényege. Ez miért baj?
"Az a baj, hogy valahogy így állnak a dologhoz a fejlesztők/gyártók: tetszik az új game??? igen?? akkor vegyél hozzá vasat is!!"
Ez meg igazság szerint mindig így volt. Legalábbis a '90-es évek közepétől mindenképpen, elég, ha csak az igen emlékezetes Wing Commander sorozatra gondolunk. Azóta sokszorosára nőtt a játékkiadók száma, sokszorosára nőtt az otthoni PC-k száma, és sokszorosára nőtt az informatikai szegmentumba vásárlók által beleölt lóvé is.
Optimalizálni régen sem szerettek a fejlesztők (sőt, még anno olyan is előfordult, hogy valamihez támogatást sem csináltak, pl. Gravis hangkártyák). Mostanra meg annyira felgyorsult az egész szar, hgoy ma megveszem a legjobb videokártyát, és a jövő héten kijövő 3DMark 2015 szerint már csak az 5-ik legjobb, de ha a 6. helyezettet nitrogénnel hűtjük, akkor az is jobb.
A vásárlók hozzáállásán kéne változtatni.
Régebben (amíg nem volt ilyen óriási warezmánia) nem jutottál az új játékok közelébe, mert azokat kemény HUF-ért meg kellett venned. Ha volt rá pénzed, az azt is jelentette legtöbbször, hogy a hardware-re is van pénzed. Ergo a csóri a "csóri játékokkal" játszott, a gazdag meg a "gazdag játékokkal".
Ez manapság is így lenne, csak az a probléma, hogy az ember már a megjelenés előtt leszedi a gépére a Gothic3-at, aztán mereszt nagy boci szemeket, hogy szaggat a játék, mint az állat.
Egyszerű a megoldás: nem kell a kiadásának pillanatában a legújabb játékokra vágyni, ha nincsen hozzá megfelelő vas. A hardware-árak meg úgy zuhannak, hogy egy év múlva ilyenkor egy olyan gépet, amin az Oblivion kimaxolva elfut, meg lehet venni annyi pénzért, amennyiért ha ma vennél gépet, nem tudnál vele rendesen játszani. Hát ez a helyzet.
De érdekes módon senki le sem szarja, hogy önmagukat húzzák igába az emberek, és mennek, mint a birkák:
Nincs pénz, megy a rinya, de ha van pénz, akkor azonnal vesz új cuccot. Aztán persze megint nincs pénz, megy a rinya...