• sylverangel
    #48
    DX nélkül is lehet van élet, de DX alá programozok... :)

    vagyis linux pápá. Linux alatt néztem a c++ fejlesztői környezeteket, elég ramatyok, bár lehet túlságosan hozzászoktam a VS-hez, mert egyszerű, és nagyon használható, de ez saját dolog.

    OGL vs DX -> OGl-ben többször is nekiestem hogy megcsináljak valami egyszerűbb dolgot, nem sikerült. DX-ben minden ment egyszerűen. Habár a legtöbb parancs nagyon cpu igényes, de kb-ra ugyanannyira jön ki, mintha OGL-ben lenne megírva. Shaderben meg asm, az pedig független.

    Láttam a szoftveres DX emulációkat linuxra, vs 1.1 és ps 1.4 próbálkozás, és onnan is hiányzik jópár parancs. És ps 1.4 a kb 14-16 utasításával semmire sem jó. Bár tény gyorsabb mint a microsoft reference rasterizer, de az legalább az összes parancsot viszi.

    A linux telepítések eléggé saját tapasztalatok voltak, SUSE-t telepítettem, sokszor, volt hogy 4-5-ig alkalomra sikerült felrakni, a telepítés felénél kiakadt, újra kellett kezdeni, kb 2-3 naponta összeomlott, le kellett lassítani a winyót, hogy 2-3 hétig stabilan műköjön. Ezek ellenére szerettem, mert a parancssorból jól lehetett kezelni, ami máig hiányzik a windows-ból.

    Linux alatt milyen graf programokra gondolsz? Egyedül a blender használható (mondjuk azt szeretem is), gimp sajna elég butácska a PS-hez képest, bár van benne pár olyan dolog ami hiányzik a PS-ből, de arra ott vannak a PS scriptek . De ez szintén saját nézőpont...

    Sokat küzdöttem a wine-val is, hogy menjen az OpenCanvas, és nem sikerült használhatóan elindítani, akárcsak a ps 9-et.

    Természetesen az ATI driver nem működött, nuku 3d...