"De gondolo, nem látod villogásnak. Hanem érzékeled, hogy nem teljesen stabil a kép."
Erről beszélek.
"Lassú a szemed... Illeve az agyad."
Inkább a tiéd túl gyors. Ha a 25fps-t nem látná folyamatosnak az ember, akkor nem ennyivel mennének a filmek. De természetesen az 50fps-t még folyamatosabbnak látjuk.
"Tudom, de a 100fps (hányszor mondjam már, hogy szabványosan kisbetű???) fölötti dolgok már más kategória. Itt a 25-50-100fps a téma."
Részletkérdés, hogy hol a határ. A lényeg az, hogy játékoknál nem csak az átlag, hanem a minimum fps-nek is elég soknak kell lenni, így az átlag jóval több lehet, mint amennyit a szem látni képes (bármennyi legyen is ez az érték).
"Ki a franc beszélt 100Hz-es villogásról? 50/60Hz-ről volt szó."
OK, elnéztem. A "100Hz -> 10ms" mondás tévesztett meg.
De én 50Hz-en sem látok világos meg sötét állapotot külön. Hacsak nem 200Hz-re belőtt monitoron, ahol 50Hz-en sokkal tovább sötét egy pixel, mint világos.
"Tudom, de a mostani CRT-ket már rég nem 60Hz-re kalibrálják."
Amiket arra kalibráltak, azokon nem is volt annyira zavaró a 60Hz, csak jobban fárasztotta a szemet.
"Régen - tudatosan! - én sem láttam a tévék 50Hz-es villogását, ma meg nagyon is."
Én most sem látom.
"És most ezzel mit akarsz mondani, jobban látod, vagy kevésbé? (Normális esetben jobban.)"
Értelem szerűen arról beszélek, hogy jobban látom a villogást.