#8"Ez nem pénz kérdése, mert majd minden iskolában van gépterem nettel."
Egyes helyeken PI/PII-es gépekkel, egyes helyeken 2-3 tanuló/gép elosztással, egyes helyeken lassú Internetkapcsolattal.
Egyes tanulók nem fogékonyak a számítástechnikára (és ez nem az ő hibájuk, illetve nem feltétlenül hiba).
Illetve hiába "ért" a diák a géphez, ha funkcionálisan analfabéta, nem tudja használni a keresőt, stb...
"Elvárható lenne egy pedagógustól akkor is ha idősebb, hogy használja az új eszközt, ha meg nem képes rá, akkor hagyja hogy a fiatalabb, lexikálisan tegyük fel hasonlóan álló, de modern pedagógusok vegyék át a helyét."
1. Számítógép használata nélkül is lehet jó tananyagot előadni, gyerekeket motiválni, stb...
2. Számítógép nélkül sok tantárgyat (leginkább kézségtantárgyakat) meg lehet tanítani. A számítógép nem feltétlenül szükséges, de hasznos SEGÉDESZKÖZ.
3. Elvárható egy óraszámát megnövelt, fizetését lecsökkentett, megbecsülését megtépázott köztisztviselőtől, hogy még a számítógépek kezelését is vérprofin sajátítsa el, illetve otthonra kicsiny fizetéséből számítógépet és Internet-előfizetést vásároljon? Elvárható, egy diákokhoz rendes, motiváló, szívét-lelkét beleadó, hatékony tanerőtől, hogy adja át a helyét hivatását nem szívvel-lélekkel végző, de modern kezdőnek - mert nem használ számítógépet (ahhoz a tantárgyhoz, amihez nem feltétlenül szükséges)?
"A tanárokra ráférne egy kis iskolapad...nem szégyen beülni és tanulni."
A tanároknak tartanak továbbképzéseket, köztük informatika-oktatást is.
Nem is ezzel foglalkozik a cikk, hanem a használattal - ami sok más dologtól függ: az oktatóanyagok hiányától, a számítástechnikai eszközök hiányosságától, a megszokástól (aki 20-30 éven keresztül kvázi hasonlóképp tanította a történelmet, az nem fog radikálisan változtatni a szokásain),...