kvp#24
"X360ban 3db általános célú mag van, míg ps3ban 1 db általános célú mag és 6db vektorszámoló mag ami nem egyenlő 7 általános célú maggal."
Az xbox360 3 db altalanos magot tartalmaz. A ps3 1 db altalanos, es 7 db vektor magot. A vektoregysegek tenyleg jobbak tudnak lenni, de csak akkor ha dsp-re optimalizalt kodot futtatnak rajtuk. Ilyet jelenleg csak a telekommunikacios rendszereket es a multimedia gyoritokat keszito mernokok tudnak irni. A jatekfejlesztok hagyomanyos cpu-ra irt kodja eseten egy dsp csak 0.25 normal cpu-t er. Igy a ps3-ban 1+7/4=2,75 mag van. Ha mind a 8 dsp jo lenne benne akkor a teljesitmeny 3 normal magnak felelne meg.
Ha viszont jo szoftvert irnak ra, akkor akar meg is duplazodhat a teljesitmeny. Ha mindezt assembly-ben teszik, akkor megnegyszerezodhet.
Ha viszont semmilyen altalanos magot nem hasznalnanak es raknak bele egy szabadon programozhato, tobb shader unit-os grafikus kartyat, akkor is ugyanez a szabaly ervenyesulne. Az xbox360-ban altalnos shader unit-ok vannak. Ezeknek a programozasa meg bonyolultabb mint a ps3 dsp-jeie. Az egyetlen kulonbseg, hogy a microsoft ad kesz shader programokat a fejleszoi keszlethez, mig a ps3 dsp-jeihez meg nincs kesz rutingyujtemeny. Ha mar lesz kesz grafikus es fizikai engine a dsp-kre (amit minden fejleszto ingyen megkap a sony-tol), akkor majd konnyuve valik a ps3 programozasa is.
Jelenleg a multiplatformos jatekok esetben az 1+7 kombinacio korulbelul 3 magot fog jelenteni. Ez azt jelenti hogy a ket gep kb. egyforma teljesitmenyu lesz. (az egyetlen kulonbseg a ket videokartya)