• shabba
    #2
    A WebCastot és az IPTV-t nem szabad összekeverni. A felsorolt hazai Tv csatornák webcastjai vagy pl. a korábbi kukkolós műsorok streamjei nem azonosak az IPTV-vel. Idehaza még nincs IPTV szolgálatás maximum webcast.

    A Webcast az adatszolgálatáson belül webes szolgálatás ami hasonlóan a többi adatszolgálatáshoz kötötő adatfolyamhoz unicast jellegű. Épp ezért tömeges formában webcastot biztosítani üzletileg és adatátvitel tekintetében nem gazdaságos. Tömeges webcasttal nagy könnyen fullra lehet terhelni a kiszolgáló szervereket és a hálózatot, gonduljuk csak az ominózus BB-s Invitel buktára amikor egy tömeges terhelés hatására letérdelt a szolgálató egész hálózata.

    Az IPTV egy az adatszolgáltatástól teljesen elkülönű független szolgálatás. Nem a számítógép a végpontja hanem jellemzően egy Set-Top Box. Az IPTV multicast alapokon működik mivel úgy költséghatékony működtetni így az előfizetőszám növekedésével nem növekszik lineárisan a kiszolgáló szerverek és a hálózat terheltsége hanem egy fix szinten marad, ellentétben a webcasttal ahol lineáris a növekedés.

    Az IPTV mint önálló értéknövelt szolgálatás a többi tv-s szolgálatással(műhódas,kábeles, földfelszíni terjesztésű) versenyző piaci termék, az ára és a kínálata is ehhez mérten megállapított. A webcast egy kiegészítő webes szolgáltatás az adatszolgálatáson belül.

    Mellesleg a DT VDSL2-es hálózatot épít ki, a tervezett célsebesség 50/10Mbps ami akár nőhet is ha év végéig ratifikálják a VDSL2 szabvány újabb revízióját. Ez a sebesség már elégséges kapacitást biztosít a HD műsorszóráshoz is akár több párhuzamos streamen is, ami ma már alapvető elvárás a fogyasztók részéről. Egy háztartásba 3-4 de akár 5 párhuzamos stream eljuttatása a cél hisz ma már átlagos a több tv készülék egy háztartásban, és e mellett valós igény a párhuzamos tv nézés és rögzítés is a fogyasztók részéről, akár több csatorna egyidejű rögzítése is. És persze a vonalnak e mellett még biztosítania kell szélessávú internet szolgálatást és IP alapú telefonszolgáltatást is. Ez együtt adja ki az úgynevezett triple-play szolgálatás csomagot. Ami idővel négyszereplősre bővül hisz ma már a mobil hozzáillesztése is cél, hisz a nagy távközlési cégek mint a négy piaci szegmensben érdekeltek és jelen akarnak lenni.