• stremix
    #11
    Az utasszállítókon túlnyomásos kabin 2-4000m-nek megfelelő túlnyomást biztosít (4000m-ig nem kell oxigénmaszk sem). Emelkedéskor van légnyomáscsökkenés de, hogy az hatással van-e egy akkumulátorra azt nem tudom.
    A fűtés a hajtómű felől érkezik. A levegő-rendszerben áramló forró levegőt hűtik vissza, ami aztán az utastérbe jut.
    A lényeg, hogy a benzinkútnál is berobbanthatjuk a benzingőzt ha pl műszálas ruhában tankolunk (van is erről egy reklám). Vagy ez történt az aksikkal vagy egy másik eset: a cikk szerint a vízzel érintkezés is kiválthatja az öngyulladást. A levegő pedig vizet (párát, azaz vízgőzt) tartalmaz. A hideg levegő kevesebb, a meleg levegő több vízgőzt tartalmaz, anélkül, hogy az kicsapódna, kondenzálódna.
    Ha meleg időben száll fel a gép nyáron és a levegő telített vízgőzzel, akkor felszállás után a túlnyomásos kabinokban csökkenni fog a hőmérséklet is 25°C körüli hőmérsékletre. Amint a levegő eléri a harmatpontot (az a pont ahol a gőz vízzé alakul - dewpoint) a víz láthatóvá válik a tárgyakon.
    Nyilván ennél szárazabb levegő jut az utastérbe is, de attól még nedvesebb (telítettebb) lesz lehűlés közben. Szóval sztem vagy a műszálas ruha vagy a nedvesség a probléma.