• dez
    #62
    "Hát nekem úgy rémlik, hogy elég sokáig kézzel kellett választani az 5-6 féle hangkáryta közül. Szerintem csak win-en lett szabványosítva."

    Volt ilyen, de még bőven a DOS korszakban jöttek ilyen szabványok, mint pl. GUS, meg a Soundblaster-kompatibilisek.

    "A lényeg, hogy az MS-nek megvolt az ereje, hogy kikényszerítse a szabványok használatát."

    A piac magától is rááll egy szabványra, ha van, és pl. nem jogdíjas.

    "Szerintem inkább kényszer volt eleinte. Sokáig a win95-tel szemben komoly érv volt, hogy nem lehet rajta játszani."

    Ezt nem értem. Win95 alatt is volt DirectX, nem?

    "Ez meg természetes. Ki támogatná a konkurenciát?"

    A versenyjogiak rákényszeríthetnék őket, ha nagyon akarnák.

    "Egyébként se volt mit támogatni, mert játékok gyakorlatilag csak DOS-ra voltak. És a linux még sehol se volt akkor."

    De volt pl. MacOS, és, bár kisebb részesedéssel, de egy ideig feltörekvően OS/2, BeOS, stb. Néhány OpenGL-es játékot át is portoltak rájuk.