• turul16
    #57
    DirectX manapság inkább hátrány, de elég öngerjesztőre sikerült a dolog.
    Elintézték a DirectX támagatását..
    A játék fejlesztőket hozzá szokatni.. akik ezek után DX-et használnak.
    Ha valaki bekapcsolódik egy projektbe, többen fogják ismerni a DX használatát. -> Azt használják. A lehtséges piac kb. 5-6% veszíthetik el emiatt manapság.

    Grafika szempontbol az OpenGL -nek nincs igazi hátránya, sőt. A DX fannok azt szokták felhozni, hogy amikor kijön egy uj feature, megjelenik hozzá gyártókként egy-egy extension NV ATI és csak késöbb lesz belőle ARB|EXT extension. Addig nekik pár sorral többet kell gépelni, és hogy az milyen nehéz... Az már másik kérdés, hogy ezek DX alatt sem szokták kihasználni a dolgokat. Uj featurek csak DX verzió váltáskor kerülhetnek be igazándibol. így a késés itt jelentkezik igazándibol. szvsz.
    Ezel szemben OpenGL-be csak, most bedobnák plusz extension ként a dolgokat és menne. Ha gyártok megegyeznek hamar, milyen legyen az extension akkor rögtön szabványosítható. Míg DirectX-nél az MS diktálja a szabványt.

    I/O kezelés 3D hangzásra ... stb. több jol használható library is van. De hordozhatóság tekintetében, SDL,OpenAL talán legjobb és, ha egy millió soros játékban pl. 200 sorral többet kell gépelni miattuk az igen csak megengedhető.