BiroAndras#56
"Na, azért elég korán megjelent egy (vagy inkább 2?) szabvány szoftverkörnyezet hangkártya-kezelésre."
Hát nekem úgy rémlik, hogy elég sokáig kézzel kellett választani az 5-6 féle hangkáryta közül. Szerintem csak win-en lett szabványosítva.
"A VESA is még bőven a hw-es 3D (gfx) megjelenése előtt jött."
Igen. De előtte jó pár évig nem volt szabvány.
A lényeg, hogy az MS-nek megvolt az ereje, hogy kikényszerítse a szabványok használatát.
"Utána jött az OpenGL is, csak azt hiszem, mindig volt egy kis csúszás az új hw featúrák támogatásában, illetve jópár dolog a gyártó-függő extensionökön keresztül érhető el."
Szerintem többek közt ezért nem az OpenGL lett a játékok alapja, hanem a DirectX.
"Végülis kapóra jött a MS-nak, hogy nem volt egy olyan szabványos környezet, ami mindent lefedett volna (már már pl. van OpenAL is audióra). Így létrehozták a DirectX-szet"
Szerintem inkább kényszer volt eleinte. Sokáig a win95-tel szemben komoly érv volt, hogy nem lehet rajta játszani.
"és persze nem hajlandók más OS-eket támogatni vele."
Ez meg természetes. Ki támogatná a konkurenciát? Egyébként se volt mit támogatni, mert játékok gyakorlatilag csak DOS-ra voltak. És a linux még sehol se volt akkor.