• Morden23
    #23
    Ez a reklám = trendteremtő ez ebben a formában nem egészen igaz.

    Ez olyasmi, mint anno tizenX éve a tinidisco-kba járó kislányoknak cumi volt a nyakában. A trend az önmagát képzi, ezeket a dolgokat hívják úgy, hogy "szubkultúra".
    Magyarán, ha csak Calvin Klein cuccot hordok, akkor egy szubkultúrához tartozom, de ezt csinálhatom tudatosan, vagy tudatlanul. Lehet, hogy csak azért hordom, mert ez tetszik.

    A televíziós sorozatoknál, műsoroknál ugyanez a szubkultúra enyhén nehezebben fejlődik ki. Pl. a Star Trek, vagy a FarScape nevű sorozatoknak volt hasonló, de egy Barátok közt-nek nincsen (az nem szubkultúra, hogy az emberek beszélgetnek róla a buszon vagy a teraszon).

    Szóval nem árt különbséget tenni fogyasztó, termék és reklám között. Akikről te beszélsz, a mindent megvásárló, "hatékonyságot" leszaró, értelmetlen holmikat begyűjtő flótásokat úgy nevezik, hogy "impulzusvásárló". Most annyira nincsen kedvem ezt a dolgot levezetni, de ezek a mókusok közel sem a reklámok következtében fejlődtek ki.