A keresősite-ok javarészt reklámtőkéből élnek. Ha a Yahoo olyan szerződést kötött, hogy betartja az összes létező kínai cenzori szabályozást, akkor szinte biztosra veheti, hogy sosem fognak már a levesébe köpni (felülvizsgálat, lezárás, eljárás, ne adj ég shutdown).
Ha ezt összeadod azzal, hogy mind interneten, mind IRL nagyon nehéz Kínában normális marketinget folytatnia egy külföldi (tehát nem kínai cégnek), akkor már van logikája a dolognak.
A külföldi cég örül, hiszen reklámja a Yahoo-nál biztonságban lesz, a YAhoo meg örül, hogy a reklámozásból folyik be a tőke.
A kis kínai emberke meg esetünkben le van szarva magas ívben. Főleg, ha még azt is hozzáveszed, hogy egy olyan bazinagy lakosságú országban, mint Kína, szinte szórás-számítás nélkül dolgozhatsz (Ugyebár a gazdaságilag fejlett területeken van internet, és ugyanezek a sárgák azok, akik eleget is tehetnek a reklámok hívó szavának. A "vidéki" rizsszedőnek se netje, se kápéja.)