Körökre osztott, hexa-alapú pályákon lépegető, fantasy stratégia
  • Árnyvadász
    #9
    Boldog vagyok. Miért?

    Mert nagyon régóta vágyok egy olyan programra, amilyen a Panzer General, Fantasy General volt. Azaz a jól bevált körökre osztott stratégiai játékmenetre, de igényesen és összetetten kialakítva.

    Nemrégiben a Massive Assault játékkal próbálkoztam és tetszett, de leegyszerűsített harcrendszer volt benne. Tűzérség nem védett be ha megtámadtak, az ellenfél nem támadott a te körödben, nem fejlődtek az egységek. A grafika viszont elegendő volt egy ilyen játékhoz, az az újítás pedig, hogy egyszerre több egységnek is adhattál parancsot és azonnal végrehajtották, pergősebbé tette a körökre osztott játékmenetet. Tehát volt újítás, csak a fentebb említett dolgok miatt nem voltam maradéktalanúl elégedett.

    A Fantasy Wars-ról elég sok infót lehet olvasni (már az olyan weboldalakon ami foglalkozik vele) és igencsak felkeltette az érdeklődésemet. Teljesen váratlanul ért a demó kijövetele elsején, bár tudtam a a programot szeptemberre datálják, azaz akkor jelenik meg. Többek közt kishazánkban is. A CDGalaxis pdf formátumban letölthető katalógusában 5000FT-ért hírdeti. Ami nagyon barátságos nyitóár.

    A demót elérhetitek sok helyről, nem linkelném be, elég ha keresőbe beírjátok a nevet és mérete is barátságos. Ami azonban kell, hogy elinduljon, az az agusztusi DirectX 9.0c. Vista és XP64bit felhasználóknak pedig ez a fájl: vcredist_x86.exe .

    Bár ez utóbbit én feltettem sima XP32bit alá is, mert elég sokat szenvedtem, mire elindúlt a demó.

    Na térjünk is vissza arra, hogy miért lettem, vagyok boldog. Mert végre megkaptam azt amire oly sok éve vártam: Egy igazi csodát! Egy olyan körökre osztott programot ami:

    - Mai kornak megfelelő grafikával bír (TBS-hez képest túl szép is)
    - Rengeteg egységgel bír
    - Fejleszthetők az egységek és én választom ki a fejlődésirányt
    - Ami az elődökben megvolt, azt tartalmazza, de ezen még túl is lép
    - Van sztori és átvezetők
    - Varázstárgyak és képességek tömkelege van benne
    - Valami elképesztően részletesen és igényesen vannak kidolgozva az egységek benne, de a táj és az épületek is (Max unit detail rulzik!)

    És benne van tényleg minden ami kell egy ilyen játékhoz. Azoknak akik nem jártasak ebben a műfajban leírnék egy két indulópontot, hogy megértsék milyen játék is ez. Akik Heroes-ra gondolnak, azoknak leírom: ez nem az az irányvonal! Itt ugyanis harcolni kell és semmilyen gazdasági, városépítős rész nincsen.

    Van egy terep, azon néhány megjelölt pont (város, tanya, börtön, kastély, templom stb) és azt kell elfoglalni egy sereggel bizonyos körszámon belül. Ha hamarabb fejezzük be, akkor több pénzt kapunk. Pl. ha van egy pálya, amit 15 kör alatt kell teljesíteni, akkor ha 15 kör alatt teljesítjük, kapunk 150 aranyat és ez Bronz Victory-nak felel meg. Ha 8 kör alatt akkor Silver Victory és 200 arany. Ha 5 kör alatt, akkor Gold Victory és (mivel ilyen még nem volt) 250 arany gondolom :)

    De a lényeg, hogy egy kampányban jól jöhet a plussz pénz a következő pályán. Az egységek fejlődnek, ha veszteség éri őket, akkor pihentetéssel lehet újratoborozni vagy pénzért is fel lehet őket tölteni. Az egységek szintet lépnek. Ilyenkor három képességből lehet választani. Ezeknek vannak pozitív és negatív hatásai is. Vagy csak pozitív. Reneget képesség van és nagyon jól van átültetve erre a világra. Pl. A goblinok egyik Perk-je alapból a Lazy (lusta disznók), emiatt a mozgásuk egy ponttal kevesebb. Azonban ha a hősömet felfejlesztem szintlépéskor, akkor el lehet érni, hogy ez a mozgás mínusz eltünjön, már ha a hős a goblin egység mellett van. Ugyanis a hősőknek aura szerű képességeik vannak, és akik közvetlenül mellettük vannak azokra ez bónuszként hat.

    Igen vannak hősők a játékban. A sztori fontos szereplői ők. Ők 10-es csapatban vannak, míg a normál harcosok 15-ös csoportokban. A 10-est értsétek úgy, hogy 1 ebből a hős a többi a testőrség. De a progi csak a hőst mutatja a játéktéren. A többi egységnél az összes lény látható (azért írok lényt, mert nem csak emberi egységek vannak) a 15-ből. Lehet persze egy lényként is mutatni, van erre beállítás. Azonban a harcoknál, baromi jól néz ki, mikor valóban harcolnak egymás ellen a felek. A hősőknél ez mégjobban kijön.

    A hős lehet közelharcos és varázsló. Varázslóknak a pálya bármely látható(fog of war van) területére van lehetőségük varázsolni. Azért igencsak klassz tud lenni egy pálya elején egy falucskában ücsörgő varázsló égből berobbanó tűzesője a tőle jóval messzebb levő város helyőrségére. A városok amúgy 3D-ben pompáznak és szép nagy kiterjedésüek, így a bennük álomásozó egységek nem úgy néznek ki, mint az elődben (gondolok itt elsősorban a Fantasy Generals-ra), hogy nem látszik az egységtől a város. Hanem szépen a falak közt vannak, nagyjából méretarányosan. Persze azért egy ilyen játénkál ne várjunk el, mérnöki arányokat.

    A terep nagyon fontos tényező, hiszen az erdők, folyók, hegyek, sziklás területek és a többi mind, mind más védettségi bónuszt adnak. Az egységek közt van földi, légi, távolsági. Szóval minden ami kell, a gyalogságtól a lovasokig, az íjászoktól az ostromgépekig, a repülő sasoktól a hőlégballonokig. Mindez ork, ember (teljesben azt hiszem elf és még egy faj) fajokon át. És olyan műgonddal kidolgozva, hogy sokszor államat kerestem. Holott ez egy TBS-nél azért nem mindennapi.

    A gépigény ami a hivatalos álláspontot illeti: amd 3500+, 1gb, 6800gt ajánlott vagy ehhez hasonló. Nekem a procim az 3000+ a többi picit jobb. A demóban két pálya van, az egyik ahol az orkokkal, goblinokkal kell küzdeni kis pálya, max. részletesség és magas felbontás (1280*1024) mellett is szépen futott. A másik már jóval nagyobb pálya és baromi sok egység van lerakva, na ott már a max. beállításokkal recegett azért. De a két igazán gépfaló az a fű és az árnyékok. A játék amúgy még minden low-ra véve is szép. Szóval kisebb géppel rendelkezők is bátran belevághatnak.

    Természetesen lehet új egységeket is vásárolni a pályákon, csak arra kell figyelni, hogy van egy egységlimit az adott pályán. Amúgy a teljesben lesz kampány, de ettől függetlenül vannak single küldetések is. A demó két pályája is ilyen. Gyakorlatilag minden klappol. Értem ezelatt azt, hogy a zene, hanghatások, grafika, hangulat és egy roppant mód igényes kidolgozás, dizájn és jó sok egységgel megáldott játékról van szó. Mindenről minden infó megtudható a jobbgombra, szóval az igazán igényes és tartalmat váró játékosok is megtalálják a plusszt, ami segít ebbe a fantasy világba elmerülni.

    Zárszóként annyit: Ez egy gyönygszem! Nem mondanám, ha nem így lenne :) Minden TBS rajongónak kötelező, azoknak akik FG, PG, meg ehhez hasonló játékok kedvelői pedig kötelező! Akik nem kedvelik a műfajt a grafika miatt szerintem bátran bepróbálkozhatnak. Ha nagyon trendi akarnék lenni simán azt mondanám: Next-Gen TBS. De nem akarok.

    Akik Heroes szintű programot várnak azok vagy olyat, azok ne tegyék. Ismétlem ez a a jó öreg körökre osztott harci stratégia, de abból tuti, hogy az eddigi legjobb. Megőrizte a hagyományt és a múltat, de újít is és ez nagy szó mostanság. Szóval harcra fel és ne feledjétek: augusztusi directx-et tegyétek fel! Nem fontos a program installja végén, lehet simán offline is.

    Ha kérdés van, meg egyéb, állok rendelkezésre. (Dolgozom, szóval ha nem válaszolok hamar, akkor ne ugorjatok nekem.)