• Garfield
    #18
    Nna, látom, keveredik a Gizike a gőzekével.

    Először is kétfajta munkahelyi levelezésről beszélhetünk: az egyik az, amikor a céges emailcímeddel levelezel, a másik meg az, amikor a webes felületű privát levelezésed intézed.

    A vállalatok félelme teljesen érthető a levelezéssel kapcsolatban, iszonyan sok módon szivároghat ki információ egy cégtől, a legegyszerűbb módja a levelezés. Ezt lehet korlátozni egyrészt a forgalom monitorozásával, másrészt a webmail-ek elérésének letiltásával. Ez utóbbinál ugyanis ott a titkosított kapcsolat lehetősége, melynél cseszhetik a figyelést, viszont dokumentumok, információk még ugyanúgy kikerülhetnek.
    A cégek viszont teljesen jogosan figyelik a céges email címet, mert azt azért adták, hogy a kedves kolléga a munkáját végezze, nem pedig azért, hogy a privát dolgait intézze.

    A legkorrektebb megoldás, ha már a munkaszerződésben rögzítik, hogy a cég figyeli vagy figyelheti mind a hálózati forgalmat, mind a levelezést, és akkor el van intézve a dolog. Sokkal problémásabb az, mikor a cég egyszercsak bevezeti, amiről aztán vagy értesítik a kollégákat, vagy nem.