• nmi576
    #194
    Sziasztok! Kicsit elterelném a szót a játékok felé is.
    Sok helyen azzal oltanak minket, hogy a játékszoftverek azért ilyen drágák, mert azon kívül, hogy be kell őket hozni Magyarországra (ami lehetne akár a kiadó dolga is), ott van a rengeteg költség: a fejlesztők a játékkészítés éveiben "adósságba" verik magukat, azaz a kiadó fizeti nekik a irodahelyiséget, kaját, piát stb. (normális esetben). Tehát a játék polcra kerülése után az eladásokból befolyó összegnek egy kis, majd lassan egyre nagyobb százaléka jut el a fejlesztőkig - mivel ők ily módon törlesztenek a kiadó felé. Nos, ezzel 3 gond is van, kapásból:
    1) Ha kis %-a jut el a fejlesztőkig, akkor ne nyakaljanak azzal, hogy "vedd meg és támogasd őket", mert ez túlzás - 12e pénzért vegye meg a halál
    2) Ki lehet iktatni a kiadókat (lásd: Valve)
    3) Drága! A magyar forgalmazók, akik megveszik és behozzák a játékot a kiadóktól, rengeteg pénzt rávernek, majd a viszonteladóként még hozzádobnak 50%-ot. Igen, nem humbukk, mikor kijött például a Doom 3, a boltokban 10-11e-ért lehetett megvenni. A forgalmazó 6e-ért adta a boltoknak... Szóval erről ennyit, mocskos rohadt tolvaj mind, jobb lenne ha kussolnának.

    Másik dolog a másolásvédelem, na ez még szebb téma. Előttem sokan írták már, hogy a vásárlónak joga van a tulajdonáról biztonsági másolatot készítenie.
    Tehát, azon kívül, hogy a másolásvédelmet megfizettetik a vásárlóval (nem olcsó mulatság például a StarFroce sem), azokat ugyanúgy feltörik, ergo nincs értelme. A vásárló kifizeti a pénzt a másolásvédelemre, aztán csináljon belőle magának biztonsági másolatot (ami ugyebár a védelem miatt nem fog működni). Nos, akkor ki is szegte meg a törvényt? Talán itt elkezdhetnének gondolkodni, és nem a gamer társadalmat kellene rugdalni. Egyébként ez nem vonatkozik az audio CDk-re, filmekre, sőt még a Windowsokon sincs másolásvédelem... De érdekes.