Áramlástechnikai Gépek
-
hátazé #35 Amit írtam, azt hirtelen felindultságomból írtam, nem gondoltam bele, hogy aki egy ilyen fórumot indít, arról pont az ellenkezőjét kéne gondolnom, és hogy ennyire meg fogom sérteni. Minden tiszteletem az Öné, hogy minden létező eszközzel megpróbál segíteni nekünk, Ön is a fehér hollók közé tartozik. Kár hogy nem Ön a tanszékvezető, biztos vagyok benne, hogy jobb lenne a légkör. Nagy ritkán, amikor a tanszéken járok, csak Ön nem néz ránk a "na már megint mit akar ez itten?" arckifejezéssel. Azért is jó lenne ha Ön lenne a tanszékvezető, mert szerintem (habár nem tudom hogy ez hogy működik) egy tanszék milyensége a vezetőn múlik. Ezt akármelyik tanszéken láthatjuk: van ahol inkább a Japánokkal foglalkoznak helyettünk, van ahol állandóan pályáznak, de rólunk se feledkeznek meg, van ahol múzeumi gépeken (is) tanulhatunk a korszerű gépek mellett, van ahol csak korszerű gyári hangulatban laborozhatunk, van ahol nem titkolják hogy éppen milyen kutatással foglalkoznak és még előadáson is szivesen mesélnek róla, van ahol jogosan néznek minket hülyéknek mert tényleg nem értünk semmit, van ahol hetente gyakorlaton a kréta füstöl mert annyira gyorsan magyaráznak. Van ahol meg a tanszékvezető évek óta csodálkozik a bukási arányon és a villamoson munkába jövet-menet nem azon gondolkozik, hogy mit kéne változtatni az oktatásban, hanem azon, hogy az egyik példában mit hogyan lehetne kiszámolni, és ezt még el is meséli nekünk, talán evvel példát mutatva nekünk, hogy jobban tennénk ha nekünk is hasonló dolgokon járna az eszünk. Persze. Csakhogy neki ez (is) a munkája, nekünk meg rajzolni kell, meg jegyzőkönyvet leadni, meg határidőt betartani, meg esetleg pénzt keresni, meg stb.... Meg az is a munkája lenne hogy valamilyen oktatást szervezzen. Ezt azért merem leírni, mert más tanszéken is megbírkóznak a hatalmas hallgatói létszámmal, szerintem ezen a tanszéken is működne a dolog.