Áramlástechnikai Gépek
  • ZilogR
    #33
    A szívfájdalom mindíg azoké, akik elbuknak. Azt gondolom, álltatom magam azzal, hogy jó szándékkal fordulok a hallgatók felé. Vannak hibáim, de még mindíg én vagyok a legnyitottabb - bár ezzel is valószínűleg magamat kábítottam. A "pajtizás" nem elég, de nem is akartam "pajtizni". A szakmai korrektség lenne megkívánandó, de nem várható el egy frissen végzett hallgatótól, hogy akkora szakmai tudás legyen a fejében, mint egy hatvan éves professzoréban. A gyakorlatokat valóban megtarthatja bárki egy darab papírral a kezében, ezeknek az a célja, hogy a hallgatók legalább lássanak példa megoldási meneteket.

    Sokan azt gondolják egy-egy kidolgozott feladat ÁTOLVASÁSA után, hogy ezt ők bármikor meg tudják hasonlóan oldani. Sajnos ez nem így van az esetek többségében. Érdemes elővenni egy kidolgozott feladatot, átolvasni, majd ténylegesen megoldani. Azonnal nyilvánvaló lesz, miről beszélek.

    ----------------------------------------------------------------

    Az üzeneted bevezetője valóban bántó és nagy nyilvánosság előtt visszaélsz az őszinteségemmel. Úgy hegyezed ki a hibáimat, hogy az emberi értékeimet nem akarod megismerni.

    Ráadásul egy fórumtag éppen a nyilvánossága által sebezhető - éppen ezért én itt mint az aki a tanszéken oktató, nem is jelenek meg. Ezen a fórumon én a nick-emmel vagyok jelen. A kijelentéseim ezért szabadabbak.

    Teljesen természetes dolog, ha valaki harapni akar, a leggyengébbnek kinéző személyt keresi meg. Továbbra is erősödik bennem a tudat, hogy a jóhiszeműség és a hit, hogy a hallgató valóban társ tud lenni az oktatásban, nem állja meg a helyét - bár vannak kivételek.

    Ma tömegoktatás van. Én még géptanból szóban vizsgáztam és sokkal korrektebb volt, mint a mostani, ennyi pont - ennyi az osztályzat módszer. Az ÁTG-t nekünk is írni kellett.

    A "balf...ság": Múlt nyáron a tanszéket felkereste egy cég, aki csontritkulásos műtétek során gerincbe akart fémszálakat tartalmazó csontcementet juttatni. Az egyik kérdésük az volt, hogy hogyan lehet Reynolds-számot számítani olyan esetekben, ahol a közeg erősen viszkózus, hatványfüggvény közeg?! Érthető, ha egy cég nincs berendezkedve arra, hogy erősen elméleti irányba hajló problémákat oldjon meg, de van egy szint, amit az ember már "erősnek érez". És ez nem szakmai nagyképűség (mert az ÁTG-hez sem értek, meg angolul se' tudok). Itt arról van szó, ha valaki egy tudományos/orvosi műszereket fejlesztő vállalkozásba kezd és van tervezői jogosultsága ilyen termékekre, akkor hol vannak a koponyái? Én akkor inkább egészséges szeretnék lenni, mert azt a tervezett fecskendőt és tűt bele nem nyomják a gerincembe, az már biztos!

    Oktatással nem foglalkozom - a gyakorlatok megtartása javarészt a doktoranduszokra hárul. "Oktatói szempontból" vannak kevésbé tehetségesek és vannak jobbak. És én bizony igyekszem humánus lenni. És bizony emberszámba veszem a hallgatókat. És bizony a második alkalomtól már egész jól ment a tábla előtti szereplés is ;)

    Ezt a fórumot a jóhiszeműségem hozta létre - hiba volt. Olyan, hogy mindenkinek tessen a dolog, nem létezik! A moderátorokat még ma megkérem, hogy nyugodtan töröljék. A Gépészinfo-ra és a GépészinfoFlame-re ezentúl nem küldök emailt azoknak a kollegáknak, akiknek még van egy utolsó utáni lehetőségük pótolni az elmaradásaikat. Az emailban kapott "előzetes jegyzőkönyveket" nem fogom véleményezni - egy jegyzőkönyv nyomtatva, aláírva jegyzőkönyv. Nem fogadok több hallgatót a fogadóórámon kívül. Nem adom meg többé azt a lehetőséget, hogy gyorsan rajzoljanak egy táblázatot, ahová gyűjteni fogják az adatokat a mérés során, míg én egy másik csoportot ellenőrzök.


    -=ZR=-