dez#53
Arra várhatsz még jópár évet, hogy a CPU-ba legyen integrálva. Egyelőre ez csak a játékosok igénye, ha egyátalán. Viszont elvileg még idén jönnek ezek a PPU-k, először külön kártyán (PCI/PCIe x1), amit még kevesen fognak megvenni, aztán (jövőre?) grafkártyára integrálva (így olcsóbb, és gyorsabb is).
Viszont már jóval hamarabb elterjedhet a Pixel Shader alapú fizikai gyorsítás. Épp az Nvidia csinált egy ilyen kiegészítést az egyik szabványos fizikai motorhoz, amit sok program használ.
Egyébként lehet, hogy nem kell visszatölteni a feldolgozott poligon-adatot a main membe, hanem máris dolgozhat vele a GPU (kérdés, támogat-e ilyesmit a DirectX). Csak nem tudom, hogy a CPU is képes-e 8x-os tempóban átnyomogatni az adatokat. Elvileg az AGP szabvány szerint csak a GPU maga tud ilyen rátán főmemória hozzáférést kezdeményezni textúrabeolvasási céllal (AGP texturing). De lehet, hogy lehet vele trükközni, és textúraként áttölteni valójában más adatot.
(Már 1x leírtam ennek nagy részét, de úgy tűnik, sokan nem olvasnak vissza, csak írnak.)