• Steel Painter
    #883
    Maga a 3Ds működése stabil nem omlik össze az alkalmazás használata közben.

    főleg hogy egy 3,5 gigás professzor ketyeg a gépben 4giga memóval,
    és egy 8800GT nvidia videó megjelenítéshez.

    Ami alatt az instabil rendszert értelmezem, hogy ezt a szabványos kiterjesztést "3Ds" minden verzióban más elkódolási struktúrákkal oldották meg.
    Ennek az lett az eredménye, hogy minden új megjelent 3ds verzióban másképp exportálja az általuk szabványosított kiterjesztést.

    Ez persze köszönhető az őket felvásárló cégnek, és a technikai bonyolult elkódolások egyszerűsítése miatt.
    De épp ezért, olyan hibák jelennek meg, hogy csak a saját programjuk tudja értelmezni a kis-seb változásokat a kiterjesztésben.

    Például: én 3ds-max7-et használok.
    Volt dolgom a 4. 6. 8. verzióval is.
    És élő példa, hogy az export alkalmazásban a 3ds kiterjesztést mindegyik másképp menti el.

    A Trackmania viszont az évek során nem alkalmazkodott ezekhez a változásokhoz, mivel a szabványosított elkódolást veszi figyelembe.

    (megjegyzem az OBJ kiterjesztés is hasonló sorsra jutott. kb: 3 különböző fajtája van, annak ellenére hogy szabvány kiterjesztés lett)

    Ebből olyan problémák keletkeztek, hogy ha a max6-ban elmentek egy modellt, úgy hogy megváltoztattam a méretett, mert túl nagy volt.
    majd ezt a modellt exportálom 3ds kiterjesztésbe.
    És a trackmania a modell legeneráláskor kiad egy híbát, hogy túl nagy a modell. (ami nem lehet mert átméreteztem)
    Mikor belenézek az elmentett 3ds állományba, bizony tényleg vissza nagyítottat a modell méretett.
    Lehetett reszet-eltettni a modellt, még akkor is vissza méreteződik.

    A 7-es verzióban ez a hiba nem állt fenn, rendesen lehetett inport/export műveletet végrehajtani.
    A 8-as verzióban újra előkerült ez a hibajelenség és ahogy a 9-es ről értesültem ott is megmaradt ez a hiba.

    Azt viszont mindegyik verzióban megtaláltam, hogy egy modell exportálásánál olyan hibák keletkeznek, hogy szétesik a modell ha kijelölve marad az objektum, és úgy kerül elmentésre.

    Ha utólag egy objektumot módosítunk a 23 objektumból álló modellben, akkor mind a 23 objektumnak le kell reszettelni a "pivot" center pontját, mert különbem rosszul menti el a modellt és a Tm nem fogja rendesen legenerálni.

    És mielőtt arra gondolnánk hogy a Trackmania legenerálója ilyen instabil, a két másik anonim modellező programok, szintén verzióktól eltérően megtartották a szabvány elkódolást, és nem kell ilyen felesleges, macerás, lépéseket elvégezni, hogy stabilan konvertálható legyen a modell.

    A lengés csillapítókat pl: úgy kísérleteztem ki, hogy egy az első trackmania verziónak a minta modelljét letöltöttem.
    Majd hozzá a hivatalos Pdf leírást szereztem meg, amihez tartozott egy új modell is.
    Persze mindegyikben más elnevezést adtak az objektumoknak.
    De végül kiderült, hogy a legrégebbi elnevezéseket használja a Tm.
    Elfogadja a többi elnevezést is csak azokat nem kezeli.

    (mellékes infó: ha olyan elnevezést adunk egy objektumnak amit nem ismer a játék, akkor a modelt nem jeleníti meg a kiválasztás menüben.
    A bal alsó területen kiír egy hibaüzenetet, hogy ismeretlen elemet tartalmaz a modell.)
    Ezzel az a nagy szívás, hogy hogyan javítsak ki egy hibát, ha nem ír ki hibaüzenetet.
    Mert a modellek elnevezése jó, de mégsem működik a modellben az objektum.

    Blindmousexx!

    Köszönöm a címet át fogom tanulmányozni.
    kérdésedre a válasz:
    Tudomásom szerint nem lehet egy nyomvonalú, mert nem a kerekek elhelyezkedésétől függ a féknyom.
    Ez egy külön generált jelenség ami nem megváltoztatható.