• BiroAndras
    #460
    "...kétféle, időben változó elektromos és mágneses tér egymással állandóan összefonódik, örvényes elektromágneses teret hoz létre..."
    Sajna én csak ez utóbbit látom hangoztatva.

    Ebben nincszó sem arról, hogy a fotonnak töltése lenne. Ezt a mondatot középiskolás tankönyvekben olvashatod, amik egyszerűsítve vannak a tanulók szintjéhez. Relativitáselméletet és kvantumfizikát nem szoktak középiskolában tanítani.
    Egyébként a maxwelle egyenletek is arról szólnak, hogy a két erő valójában ugyanaz, de ez csak akkor látszik, ha a rel. elm.-ben szokásos 4D-s Minkowski térben írod fel őket.
    http://www.ltn.lv/~elefzaze/?l=en&c=0504

    ""A Maxwell egyenletekből az jön ki, hogy van elektromágneses hullám, és épp fénysebességel terjed. És a bizonyítása középiskolás anyag."
    Hmm. Ez érdekes :O."

    http://www.fke.bme.hu/oktatas/Eldin/Ea13.pdf

    "Miért csúszik a jég? Nem baj hogy nem magyarázod el, attól még csúszik."

    Én nem pont ezt mondtam?

    "Viszont a katódból távozó elektronok erősen függenek a katód hőmérsékletétől, anyagától, elhelyezkedésétől és alakjától. És ha minden igaz, ezen eseményekre a kvantumfizika is tud elég precíz 'jóslatokat' tenni. Szal megmagyarázható álltala. Esetleg -megkockáztatom- a kvantumfizika kihagyása nélkül is megoldható lett volna a problema."

    Természetesen minden magyarázható kvantumfizikával is, csak sokszor nincs rá szükség. Pl. ebben az esetben sem kell szeritnem.

    "Mert ha rendesen utánanéztek volna a dolgoknak, akkor szvsz a szivárgási áram (és tsai) nem okoznának ilyen apró kellemetlenségeket a jelenlegi technológiai szint mellett."

    Szerintem meg fogalmad sincs, hogy miről beszélsz.

    "Esetleg a mezei halandó számára rendelkezésre álló 'szakirodalom' szerint a pn átmenetben rekombinálódó lyukak és töltések miatt kelekezik az a rohadt sok foton, ráadásul koherens nyalábot képezve. Esetenként kifelejtenek ezt+azt a teljes működéséről, amikor megemlítik hogy bezzeg ez is a qm elméletnek köszönhető."

    Ja, hogy így értetted. Ennek semmi köze az írásod többi részéhez. A tudósok által használt modellek általában nem ugyanazok, mint amit a mezei halandóknak mondanak. Ugyanis a mezei halandóknak nincs meg az előképzettségük ahhoz, hogy mindent megértsenek.

    "Talán ha nem felejtenék le a működési elvének háromnegyedét a magyarázkodás folyamán, akkor nem írnák én sem ilyen égbekiáltó baromságokat :D."

    Szabad komolyabb előadásokra járni (egyetem), vagy olvasni pl. a neten.

    "Ennek a felfogásnak viszont már a határait feszegetik a megfigyelések( és a mekksejtések) :(."

    ???

    "Csak a (feltételezhetően) kaotikus rendszer egy álltalunk megfigyelt részére nem valami sikeres a modellek gyártása."

    A kaotikus rendszerek természetüknél fogva kaotikusak, vagyis pontosan nem megjósolható a viselkedésük. Tehát hiába van rá tökéletes modell, nem fog tudni pontosan jósolni. Szóval nem mindegy, hogy hogyan mérjük a modell jóságát.

    "Pedig állítólagosan a Maxwell egyenletekből indult ki."

    Az is benne volt a pakliban, de a kísérleteknek meg kellett erősíteniük a következtetéseket.

    "Azt hogy matematikailag azt is be lehet bizonyítani, ami lehetetlen"
    "Pl. a képzetes számok (de az i bizonyoisan :)) nem léteznek a valóságban, ezek csak matematikai absztrakciók folyamán tűnnek elő."

    A "lehetetlen" és a "valóságban nem létezik" két totál különböző fogalom.
    Mellesleg a kvantumfizikában a térnek van képzetes része is. Könnyen bizonyítható, hogy valós térben a kvantum effektusok nem létezhetnének.

    "Tehát matamatikailag stimt, de esetleg megeshet hogy nem sok köze van a valósághoz."

    Természetesen. Végre kezded érteni.

    "Amelyek 'gyakorlatba' való átültetése néha egy kicsit nehézkes."

    Néha igen, néha nem. Ezért külön szakma a gyakorlati alkalmazás.

    "Az a valós körülményektől függ. Illetve attól hogy milyen elvonatkoztatást alkalmazunk közben. Mert ha a valós körülmények nem fedik a definíciókat, akkor a legtöbb ember meglátása az hogy: "Márpedig ilyen állat nincs". És utána kezdi törni a fejét, hogy lehet hogy mégiscsak van..."

    Pontosan.

    "A valóságban vannak képzetes számok?"

    Vannak, mi definiáltuk őket. A fizikai létezés egy teljesen más dolog. De egyáltalán leeht számok esetében ilyenről beszélni?

    "Nincsenek. Szerintem. Ezért nem is foglalkoztam ezidáig ezzel a témakörrel. Legalábbis gyakorlati hasznukat nem láttam ezidáig."

    Honnan tudod, hogy nincs gyakorlati haszna valaminek, amivel nem is foglalkoztál? Egyébként nehéz lehetett elkerülni őket, hiszen középiskolai anyag. Komolyabb matematika meg nem is létezhetne nélkülük. Még ha a kiindulás, és a végeredmény valós is, menet közben elég gyakran kerülnek elő képzetes számok. De ha konkrét gyakorlati alkalmazást akarsz, akkor ott van pl. a kvantumfizika.