• Tinman #109
    Itt aztán pezseg az élet... hiába, a konzol vs. PC téma mindig remek ürügy jól hajbakapni.

    Akkor álljon itt az én véleményem is, mert úgy érzem egy picit magaménak érzem én is a témát.

    Kezdeném azzal, hogy eddig milyen eszközökön toltam:
    ZX Spectrum
    (Plus4 egy kis ideig)
    C-64
    Nintendo (alap)
    Sega Master System
    Sega Megadrive
    486 DX-2
    P1-200 MHZ
    P3-500 MHZ
    P3-1.2 MHZ Tualatin
    (Palm... NES és GB emuval)
    Playstation 2 (jelenleg is)
    P4-2.53 GHZ
    Nokia N-Gage (jelenleg is)
    P4-3.2 GHZ (AGP platform)
    Garmin IQE M5 (SCUMM, C64, SMS és SMD emukkal)
    P4-3.2 GHZ (PCI-E platform) (jelenleg is)

    Szóval... lehet itt dobálózni számokkal, kényelemmel és mindenféle légbőlkapott baromsággal és MELLETTE qrva jól el lehet siklani a PIAC VALÓDI helyzete felett!

    Mert a valódi helyzet a követketkező:

    A PC !SOHA! nem volt még olyan helyzetben, hogy épeszű ember kizárólag játékra vásároljon magának egyet.
    A PC játékra IS alkalmas, de ez a sokadlagos funkciója, melyet rendesen elfelejtettek az emberek.
    A PC-s játékfejlesztés és kiadás a wareznak és a BIZONYTALAN fogadópiacnak köszönhetően MÉLYPONTON áll.
    Nézzétek csak meg az utóbbi pár év KONZOL felhozatalát és nézzétek meg a PC-s neveket!
    Mit láttok? Azt drága barátaim, hogy a PC-re kiszórt játékok 60-70%-a ÁTIRAT vagy pedig a konzol verziók mellett egy már-már megtürt project.
    Az átiratok 20-30%-a ráadásul olyan szinten "konzol ízt" áraszt magából, hogy a jobb érzésű, sokat megélt személyi számítógéptulaj a fejét, fogja a "Checking memory" felirat látványától, hogy a "save pontok" rendszerességét már ne is említsem.

    Az tény, hogy konzolon normális szimulátort, RPG-t elég keveset lehet találni, de az összes többi játékstílusból annyi van mint a szemét és bizony jobbnál-jobb nevek repkednek... néha olyanok is melyekről mi PC-sek talán nem is álmodhatunk.
    Nem azt akarom ezzel mondani, hogy a PC-nek vége, a PC halott játékos zempontból, mert szerencsére pár nagyon ütős versenyző azért mindig jelen van, de ha csak egy konzoltípust vizsgálunk arra meg találunk párszor-párat.
    Szvsz a PC jövőjét a VR és az Internet alapos megújulása jelenti majd valamikor... előnyére szolgálhat továbbá az is, hogy sokkal komolyabb törés/másolás elleni védelmekkel érkeznek a nagyobb nevek.

    NEM KÉRDÉS!: Jelenleg a konzoloké a JÁTÉKvilág. Aki ezt nem ismeri el az csukott szemmel jár.

    Végezetül: Gondoljatok csak az utóbbi évek nagyobb neveire melyeket mi PC-sek annyira megszerettünk: Halo, GTA, Silent Hill-ek, Final Fantasy-ik, Prince of Persia sorozat, Fable stb, stb.

    Az igazság az, hogy ahhoz, hogy teljes szépségében élvezzünk 1-1 frissen kiadott nevesebb játékot, ahhoz bizony évente 60-100 Ft-ot kell költenünk a gépünk fejlesztésére.
    Lesz talán olyan, aki erre azt mondja, hogy: "de hát ebből mindössze 7-8 konzol játék ára jön ki, közben meg mi PC-vel széttöltögetjük az agyunkat."
    És pontosan ez az amiért a PC-s játékpiac ott tart ahol...

    Tudom, hogy a konzolokon is lehet a "sötét oldalt" választani, de SOKKAL, DE SOKKAL kevesebb konzoljátékos chippel, meg ügyeskedik, mint PC-s.
    Nézzétek meg az N-Gage-t... több okból nem jött össze a Nokiának:
    1. Forma
    2. Béna PR
    3. Warez hegyek

    Mivel nulla, zérus, "0" védelemmel voltak ellátva ezek a játékok ezért az aki megvásárolta a készüléket szinte azonnal hozzájuthatott az új nevekhez, gyakran jóval előbb, mintha azok a boltban elérhetőek lettek volna.
    Szóval, eltemetett már ez a világ egy olyan készüléket, mely tudását illetően még mindig köröket ver 1-2 mai 90-100 ezres telefonra, mert ez a világ elsősorban a külsőségekre ad, továbbá legtöbben az "evrything is free" elvet követik.

    Én személy szerint a PSP-nek sem jósolok nagy jövőt (3-4 óra aksiidő... jaj, juj, bah).

    Ennyi.