#109
Itt aztán pezseg az élet... hiába, a konzol vs. PC téma mindig remek ürügy jól hajbakapni.
Akkor álljon itt az én véleményem is, mert úgy érzem egy picit magaménak érzem én is a témát.
Kezdeném azzal, hogy eddig milyen eszközökön toltam:
ZX Spectrum
(Plus4 egy kis ideig)
C-64
Nintendo (alap)
Sega Master System
Sega Megadrive
486 DX-2
P1-200 MHZ
P3-500 MHZ
P3-1.2 MHZ Tualatin
(Palm... NES és GB emuval)
Playstation 2 (jelenleg is)
P4-2.53 GHZ
Nokia N-Gage (jelenleg is)
P4-3.2 GHZ (AGP platform)
Garmin IQE M5 (SCUMM, C64, SMS és SMD emukkal)
P4-3.2 GHZ (PCI-E platform) (jelenleg is)
Szóval... lehet itt dobálózni számokkal, kényelemmel és mindenféle légbőlkapott baromsággal és MELLETTE qrva jól el lehet siklani a PIAC VALÓDI helyzete felett!
Mert a valódi helyzet a követketkező:
A PC !SOHA! nem volt még olyan helyzetben, hogy épeszű ember kizárólag játékra vásároljon magának egyet.
A PC játékra IS alkalmas, de ez a sokadlagos funkciója, melyet rendesen elfelejtettek az emberek.
A PC-s játékfejlesztés és kiadás a wareznak és a BIZONYTALAN fogadópiacnak köszönhetően MÉLYPONTON áll.
Nézzétek csak meg az utóbbi pár év KONZOL felhozatalát és nézzétek meg a PC-s neveket!
Mit láttok? Azt drága barátaim, hogy a PC-re kiszórt játékok 60-70%-a ÁTIRAT vagy pedig a konzol verziók mellett egy már-már megtürt project.
Az átiratok 20-30%-a ráadásul olyan szinten "konzol ízt" áraszt magából, hogy a jobb érzésű, sokat megélt személyi számítógéptulaj a fejét, fogja a "Checking memory" felirat látványától, hogy a "save pontok" rendszerességét már ne is említsem.
Az tény, hogy konzolon normális szimulátort, RPG-t elég keveset lehet találni, de az összes többi játékstílusból annyi van mint a szemét és bizony jobbnál-jobb nevek repkednek... néha olyanok is melyekről mi PC-sek talán nem is álmodhatunk.
Nem azt akarom ezzel mondani, hogy a PC-nek vége, a PC halott játékos zempontból, mert szerencsére pár nagyon ütős versenyző azért mindig jelen van, de ha csak egy konzoltípust vizsgálunk arra meg találunk párszor-párat.
Szvsz a PC jövőjét a VR és az Internet alapos megújulása jelenti majd valamikor... előnyére szolgálhat továbbá az is, hogy sokkal komolyabb törés/másolás elleni védelmekkel érkeznek a nagyobb nevek.
NEM KÉRDÉS!: Jelenleg a konzoloké a JÁTÉKvilág. Aki ezt nem ismeri el az csukott szemmel jár.
Végezetül: Gondoljatok csak az utóbbi évek nagyobb neveire melyeket mi PC-sek annyira megszerettünk: Halo, GTA, Silent Hill-ek, Final Fantasy-ik, Prince of Persia sorozat, Fable stb, stb.
Az igazság az, hogy ahhoz, hogy teljes szépségében élvezzünk 1-1 frissen kiadott nevesebb játékot, ahhoz bizony évente 60-100 Ft-ot kell költenünk a gépünk fejlesztésére.
Lesz talán olyan, aki erre azt mondja, hogy: "de hát ebből mindössze 7-8 konzol játék ára jön ki, közben meg mi PC-vel széttöltögetjük az agyunkat."
És pontosan ez az amiért a PC-s játékpiac ott tart ahol...
Tudom, hogy a konzolokon is lehet a "sötét oldalt" választani, de SOKKAL, DE SOKKAL kevesebb konzoljátékos chippel, meg ügyeskedik, mint PC-s.
Nézzétek meg az N-Gage-t... több okból nem jött össze a Nokiának:
1. Forma
2. Béna PR
3. Warez hegyek
Mivel nulla, zérus, "0" védelemmel voltak ellátva ezek a játékok ezért az aki megvásárolta a készüléket szinte azonnal hozzájuthatott az új nevekhez, gyakran jóval előbb, mintha azok a boltban elérhetőek lettek volna.
Szóval, eltemetett már ez a világ egy olyan készüléket, mely tudását illetően még mindig köröket ver 1-2 mai 90-100 ezres telefonra, mert ez a világ elsősorban a külsőségekre ad, továbbá legtöbben az "evrything is free" elvet követik.
Én személy szerint a PSP-nek sem jósolok nagy jövőt (3-4 óra aksiidő... jaj, juj, bah).