• [NST]Cifu
    #23
    Különben a NASA és általában az urkutatás gondjai az elmúlt évtizedben éppen abban rejlenek, hogy az amire szükség volt arra elég volt a meglévo, tehát nem nagyon fejlesztettek...

    Nem mondanám, hogy nem fejlesztettek. Kisérleteztek/kisérletezek a függőlegesen fel- és leszálló űrhajó elméletével (DC-X / Delta Clipper), új meghajtásokkal (X-33 (Aerospike hajtómű) / X-43 (Scramjet)), és gyártottak kismillió tervet az űrsikló utódjáról. A probléma az, hogy ezek közül egyiket sem használják fel.

    a jelenlegi új fejlesztésu gépeket meg tiszta marhaság lenne a régiek modernabb változataként visszahozni most amikor néhány év múlva óriási technológiai áttorések várhatók.

    A CEV űrhajókat indító CLV rakéta első fokozata az űrsikló szilárd hajtóanyagú gyorsítórakétájának egy 5 szegmenses változata (eredetileg 4 szegmensből áll a gyorsítórakéta), a második fokozat a J-2 lesz a hírek szerint, ami a Saturn hordozórakétában debütált, és kis mértékben módosítottak azóta rajta. A HLV nehéz indítórakéta az űrsikló eszközeire épít. Ezek 20-30 éves technológiák, azóta vannak jobb hajtóművek, technikai megoldások, amik persze valóban csak egy viszonylag feltupirozott megoldások, de mégiscsak jobbak. De ha nem használják őket.... Amíg pedig valóban megvalósulhatnak az új technológiák alkalmazása (például a Scarmjet-é), addig akár két évtized is eltellhet, főleg ha a CEV-re épít a NASA, mivel ez esetben ugye nem fognak egy Scramjet hajtóműves indítójárművet építeni, mondván ott van a már kész és kipróbált CEV-rendszer.