
-
#476
Azt nem szabad figyelmen kívül hagyni hogy ez nem játék software, hanem egy katonai kiképző program otthoni verziója, amiből kivették a titkosnak számító dolgokat. A grafika nem elsődleges szempont, rengeteg "játszható" jármű nem elsődleges szempont, azért olyanok amilyenek. A CV-k és a Leopard-ok voltak a fő járművek, mivel a szimulátor használó országok ezen harcjárművekkel rendelkeznek (ezért nincs benne normálisan megcsinált "játszható" orosz technika). Azt se szabad elfelejteni, hogy alapból "gunnery" szimuláció. Pl a vezető szimulálása ezért van rohadtul elhanyagolva. Viszont itt a sok harckocsi játék szimulátorral ellentétben, igen sok mindent számol a program. Realisztikus ballisztika, hol találod el, milyen szögben találod el, mivel találod el.....stb stb stb. Már az Steel Beasts 1. (Gold) is maga mögé utasította realitásban a kor harckocsiszimulátorait. Persze eszméletlen ótvar grafikája volt de meg lehetett szokni :D
A többi jármű csak a civil PE használók miatt van úgy ahogy fejlesztve. Speciel a T72M1 és az M1A2 SEP csak miattuk van, persze a T72-nek nincs infrareflektora program korlátai miatt és a SEP-nek nincs megcsinálva a "Commander's Tactical Panel (CTP)" funkciói, mert ezek titkosak :( . Ellenséges AI gyakorlatilag nem létezik mindnek a küldetés megtervezésekor kell utasításokat beállítani. Scriptelni kell. "Csináld ezt ha, csináld azt ha az történik"...stb. Azért van a közismert AI kihagyva mert katonáéknál van szimulátor kezelő aki irányítja az ellenséget.
Ezt nem lehet úgy "játszani" hogy beülök a hk-ba és ki se szállok más nézetbe. Egységek komolyabb irányítása a térképen történik. Gyakorlatilag a "játék" 60%-át a térképet nyomogatva tölti az ember, már ha nem csak 4 tankot kell irányítania. És ez a másik sajátossága a programnak, a stratégiai kiképző része. Hatalmas harcegységeket lehet így irányítani. 50x50 km-es területen.
Azt se szabad elfelejteni, hogy folyamatosan fejlesztik. Tehát lehet hogy a BTR-nél most csak a lövegkezelő optikáját látod, meg elnagyolt 3d-s belteret, viszont idővel meglehet hogy T72 szintű járművet kapsz majd. A Challanger 2-nek az előző verziónál is még csak az optikák nézetei voltak. A mostani verzióban már belerakták a 3d-s belteret is, de még nem rendelkezik texturákkal. Szóval haladnak a srácok bár elég lassan.
Sok mindent lehetne még írni a programról, hogy miket lehet benne csinálni vagy mik vannak leprogramozva.....
Én is húztam a számat hogy kiadjak e érte 30ezret, de mivel nagyon szeretem a harckocsi szimeket és egyszerűen NINCS modern harckocsi szimulátor, így a "demo" kipróbálása után döntöttem és azóta se bántam meg.
Mert mivel is nyomulhatna az ember?
WoT? Nem szimulátor, az játék. Steel Armor? Közép út, bár sok minden nem tetszik benne. T72 Balkan / Iron warrior? Az ötlet jó csak sci-fi jellegű tulajdonságai vannak a hk-nak. Armored Fist 1-3? Mai szemmel már vicc kategória. Tank Platoon 2 is már túl öreg... stb.
Csak a Steel Beasts marad.