Garfield#5
Ítéletet mondani sokkal könnyebb egy ismeretlen cég, igénybe nem vett "bárakármilyen szolgáltatása" kapcsán... Majd amikor egy olyan cégnél dolgozol, amelyiknél az ügyfelekkel való emailes kapcsolattartás életbevágó és amelyiket egyik hétről a másikra olyan szintű spamáradat önti el, hogy a szűk keresztmetszetnek a 10 Mbites internetkapcsolat minősül, és nem lehet ésszerű mértékű erőforrásokkal gátat szabni neki, akkor majd rájössz, hogy a "bárakármilyen" outsourceolt spam- és vírusszűrés igencsak hasznos tud lenni.
Ha az ISP-k komolyabban vennék a hálózatbiztonságot (spam, vírusok), akkor nagyságrendekkel kevesebb sz*r keringene a neten. Teljesen korrektnek tartom, hogy fellépnek az olyan szolgáltatók ellen, akik semmit sem csinálnak ezügyben, különösen ha törvényi kötelezettségük lenne.
Két hete jeleztem a szolgáltatómnak, hogy a routerem logja televan a DoS-os syn flood-ról szóló figyelmeztetésekkel, a netkapcsolat sebesség pedig érezhetően visszaesett. 2 nap múlva kaptam egy választ, hogy hát megvizsgálták a panaszomat, de nem tudnak mit tenni, mert nem korlátozhatják le a kívülről érkező forgalmat. Fasza.