• kirol
    #3
    Secret Files: Tunguska


    Fejlesztő: Fusionsphere Systems

    Kiadó: Deep Silver

    Megjelenés: 2006. második negyedév


    1908. június 30 -án egy robbanás, amely 2000x erősebb volt mint Hiroshima, letarolt 6000 km erdőt Közép -Sibéria Tunguska tartományában. A hanghullám 1000 kilométeres körzetben nyúlt el. Habár szemtanúk állítják, hogy egy kékes-fehéren világító hosszú tárgy hullot az égből és egy körülbelül 20 km magas fényoszlopot egy fekete gombaszerű felhő követett, több tudományos theória és expedíció sem tudta bebizonyítani, hogy valójában mi is történt, egészen a mai napig. Szerte az interneten megtalálhatod a legvisszásabb elméleteket, a lehetséges gáz robbanáson át egészen a földönkívüli űrhajó ütközéséig. Ha nem ez a tartalma egy izgalmas kalandjátéknak, akkor nem tudom mi lehet az.

    Ez volt az, amit a fejlesztők a Animation Arts -nál és a Fusionsphere Systems -nél olyan remekül kigondoltak és most pedig készen állnak, hogy meglepjenek minket egy elsőosztályú kalandjátékkal 2006 -ban. Harmadik személyü nézetből irányíthatjuk Nina Kalenkow -t, aki Oroszországban született, de Németországban él, s jóbarátját Max Gruber -t is. Egy csodálatos vasárnap reggelen Nina elindult, hogy megnézze az apját, Wladimir -t, akit már régóta nem látott -de nem is jelentkezett. Egy furcsa üzenet egy állítólag rövid időn belül sorrakerülő utazásról, egy titokzatos email és mivel a rendőrök nem hajlandóak együttműködni ezért Nina -nak kell dolgoznia azon, hogy többmindenre rájöjjön apja eltünéséről. A nyomozása során foglalkoznia kellesz majd néhány ismeretlen karakterrel és elutazik majd a világ távoli sarkaiba, beleértve Tunguskát is természetesen.

    Első ránézésre meg lehet állapítani a játékról, hogy ez nem átlagos, valójában lélegzetelállító. Nincs mégegy ilyen kalandjáték, amelynek a mo-cap animált 3D -s karakterei ilyen szépen illeszkednének az előre renderelt 2D -s háttereibe. Ugyan ennyire lenyűgözőek az arc-animációk. A kicsi de lényeges animálás a környezetben nagyon életszerűvé teszi azt, s a majdnem fotó-realisztikus textúrák láttán meg szeretnéd érinteni a kezeddel, hogy érezd, hogy vajon a fából készült garázsajtó tényleg olyan időtállt -e vagy a moha a kavicsokon tényleg olyan száraz -e, mint ahogyan látszik. A 3D -s engine engdélyezte a fejlesztőknek, hogy életet és vizuális mélységet hozzanak a hátterekbe, olyan 3D -s animációkkal, mint az időjárás/környezet és a világosság/árnyék hatások, amelyek hihetetlenül valóságosak. Villámok cikáznak a homályos ír égbolton egy öreg pub felett, eső kopog a az utakon és a vizeken - ezek azok a kissebb bővítések, amelyeket ezelőtt nem sűrűn láthattunk. Egy másik példa a tájkép és a lassan surranó felhők amelyek együtt "szállnak" a mozgó vonattal, anélkül, hogy azt a benyomást keltenék, hogy egy film megy a háttérben. Természetesen, nem csak láthatod az animációkat, hanem hallhatod is őket. Az összes hang eredti forrásból lett felvéve. Tehát kérlek titeket, majd a játék közbe emlékezzetek arra a szerencsétlen emberre, aki két órán át áztatta magát a zuhogó esőben, hogy felvegye azt. :-) Nos ez az amit sokan ajánlásnak hívnak! A moziszerű bejátszások és a rövid automatikus filmjelenetek, mikor először lép be egy új területre, jelentik a csúcspontot. A hasonlóképpen animált menü megmutatja nekünk, hogy meddig jutottunk a jétékban és láthatjuk Nina hollétét is.

    Jörg Beilschmidt kifejtette, sok kutatómunka végeztével, hogy mi is a gond álltalában a fejtörők megoldásával. Szeretne ténylegesen elébevágni annak, hogy a játékos a végigjátszásból nézze meg a megoldást. A fejtörők bele lesznek építve a történetbe egy bizonyos logikával és elkerüljük a pixel-vadászatot is azzal, hogy a) nem terveztük őket túl kicsire és b) ha ráklikkelünk egy tárgyra, akkor egyértelmü magyarázatot kapunk, hogy lehetőség szerint mit tehetünk a tárgyal. Ha mégis kétségünk támadna, akkor megnyomhatjuk a Space billentyűt az egyébként teljesen egérrel irányítható játékban, s megmutatja nekünk a fontos pontokat. Azon felül a képernyő alján található inventár segít nekünk nyomonkövetni az addig összegyűjtött dolgokat. Azok, akik nem szeretik a gépies fejtörőket, most felsóhajthatnak, mivel ebben a játékban a inventár összerakósdik kapják a főszerepet. Ráadásul irányíthatjuk Nina és Max karakterét is, s néha választanunk kell a kettő közül, hogy melyikel sikerülhet legyőznünk az akadályt.

    Ha ez a remek és odaadó csapat megvalósít mindent, amit megterveztek, akkor több mint 25 óra játékidőre lesz szükségünk a Secret Files: Tunguska végigviteléhez, ami azt hiszem mostanában már elég nagy szó.

    Írta: Rabbit

    © A Kalandjátékok Oldala . Minden jog fenntartva.

    Forrás:www.adventuregames.hu