• BlackRose
    #6
    Igaz, de ez nem csak a megrendelő hibája. Ugyanis, általában a fejlesztő cégek minden megfontolás nélkül elfogadnak mindent, megígérnek mindent, csak, hogy megkapják a munkát. Különben ez semmit sem változtat a helyzeten, mert a jelenlegi IT szektor ilyen, lehet filozófálni, hogy így kell, meg úgy kell, de a képzetség, és a körülmények erőteljessen diktálják a munkafolyamatot. Különben ez a "megrendelő nem tudja mit akar" általában azért van így mert hiányzik egy szakemberi réteg amely a két oldalt összekötné, ugyanis a megrendelők értenek ahhoz a területhez amivel foglalkoznak, de nem tudják milyen lehetőségek állnak előttük a szoftver és a technológia által. A fejlesztők meg ismerik a technológia lehetőségét, de nem ismerik a megrendelő szakmáját, ezért kellenek azok az úgynevezett business process consulting cégek, amelyek specialisták az adott szakmában is de tudják és értik a technológiai lehetőségeket is. Pl. Az Accenture és az Avanade kapcsolata erre épül, mígy az Accenture több üzleti és szakmaterületre specializálódott, az Avanade technológiai tudással rendelkezik, így amikor a kettő együttműködik a megrendelővel akkor nagy teljesítményű és általában magas biztonsággal működő megoldás a végeredmény. Persze nem szabad elfelejteni, hogy a megrendelőnek a szoftver nem jelent semmit, neki megoldásra van szüksége, és a megoldás az sokkal szélesebb körű dolog, mint a szoftver.